برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشریح شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با تاکید به اینکه مهربانی با «یار مهربان» باید بیشتر شود، برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد.

«زعفر احدزاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: مهربانی با این یار مهربان باید جدی تر از هر زمانی انگاشته شود، چرا که عصر همگرایی دانش فقط با رشد خرد و آگاهی افزایی ممکن است.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه کتاب مبنای دانایی و دروازه آگاهی بوده و مهمترین ابزار انتقال تاریخ، تجارب، دانش‌ها و توسعه جوامع است، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در راستای هفته کتابخوانی با عنوان «کتاب‌نوش» در سطح مراکز فرهنگی هنری استان با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی اردبیل برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: در این مسابقه کتاب‌خوانی که در بین گروه‌های سنی ۹ تا ۱۲ سال (نونهال و نونگاه) و ۱۳ تا ۱۷ سال (نوجوان) خواهد بود، شرکت‌کنندگان می‌بایست کتاب موردعلاقه‌شان را در قالب فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای و با صدای خود معرفی نمایند که در پایان از برگزیدگان این فرآیند تجلیل خواهد شد.

 

احدزاده ادامه داد: همچنین در این ایام از کودکان و نوجوانان کتابخوان و برتر استان نیز در راستای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی تقدیر به عمل خواهد آمد و برنامه‌های کتاب‌محور دیگری در قالب فعالیت‌های عمومی و مهم کانون اجرا خواهد شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین نهاد مهربانی و آشتی در خانواده، کتاب  است، افزود: موانع راه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید رفع شود و گرانی قیمت کتاب نباید باعث کم‌رنگی آن در سبد نیازمندی خانواده‌ها شود.

 

احدزاده بیان کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌توانند آثار خود را از طریق پرتال مجازی کانون استان اردبیل به‌ آدرس ardabil@kanoonparvaresh.ir و همچنین از طریق پیام‌ رسان واتساپ به شماره همراه (۰۹۱۴۷۴۵۱۴۳۳) ارسال نمایند.

کد خبر 1114673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha