رسالت طلاب و روحانیون در مساجد مدیریت فرهنگی و جهادی است

آیت الله عابدینی با اشاره به رسالت طلاب و روحانیون در مساجد گفت: شخصی که وارد مسجد می ‌شود باید مدیریت فرهنگی و جهادی داشته باشد و معانی دینی، ایمانی و محتوای قرآنی و اهل بیتی را فرهنگ ‌سازی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مدرسه علمیه تاکستان بیان کرد: اولین حکم تبلیغ برای انبیا از جمله برای رسول گرامی اسلام صادر شده است، بنابراین مبلغ یعنی کسی که حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند به دیگران ابلاغ کند و این رسالت مهم امروز بر عهده طلاب قرار داده شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بیان معنوی موضوعات در تبلیغ و کلام مبلغ بسیار اثرگذار است، برخی ممکن است در سطح بسیار بالایی کتاب و جزوه حفظ کرده باشند اما کلامشان معنویت و روح نداشته باشد.

 

وی عنوان کرد: مرحوم آیت الله شالی معمولا در مجالس سعی می‌کرد بر طبق عادت قرآن را بگشاید و هر صفحه ‌ای که  ‌آمد در مورد آن سخن بگوید که همواره سخنان شان به دل مردم می‌ نشست چون مردم یک اکسیر و معنویتی از کلام او می‌دیدند که بر آنها تاثیر می‌گذاشت.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: طلاب باید همواره برای تبلیغ آمادگی داشته باشند که این آمادگی با اخلاص و دانش لازم، امکان ‌پذیر است؛ بنابراین اگر علم مفید و معنویت و اخلاص با هم همراه باشند، تأثیرگذار خواهد بود.

 

وی اعلام کرد: طلاب باید محافلی برگزار کنند و به سخنرانی و نقد و رصد یکدیگر بپردازند؛ این اقدام  بسیار مفید است و موجب می‌شود آمادگی بیشتری برای تبلیغ کسب کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به رسالت طلاب و روحانیون در مساجد اظهار کرد: شخصی که وارد مسجد می‌شود باید مدیریت فرهنگی و جهادی داشته باشد و معانی دینی، ایمانی و محتوای قرآنی و اهل بیتی را فرهنگ ‌سازی کند، همچنین با محلات و مدارس اطراف مساجد ارتباط برقرار کند و آنها را به مساجد دعوت کنند؛ اینها مسائلی است که امروز باید تقویت شود.

 

وی در خصوص سخنان حجت ‌الاسلام حاج علی‌اکبری توضیح داد: آنچه را که ما در فضای مجازی می‌بینیم با آنچه حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری مطرح کرده بسیار تفاوت دارد چون اگر اصل سخنان او را بشنویم متوجه منظورش خواهیم شد بنابراین اگر بخواهیم ازطریق فضای مجازی قضاوت کنیم واقعا ظلمی در حق ایشان است چون حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری یک روحانی عدالت خواه است و آنچه در فضای مجازی منتشر شده با اصل مطلب متفاوت است و متأسفانه سخنان ایشان تقطیع شده بود.

 

آیت الله عابدینی در خصوص فرمایشات آیت‌الله صافی گلپایگانی(حفظه الله) خاطرنشان کرد: منظور آیت‌الله صافی گلپایگانی(حفظه الله) در تضاد با استکبارستیزی نبود بلکه منظور ایشان تقویت ارتباطات است و کسانی که انتقاد داشتند هم هدف شان اتهام به جامعه مرجعیت نبود، برخی در فضای مجازی به دنبال منافع خود از این ماجرا بودند.

 

کد خبر 1114677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha