طرح آموزش رایگان هنر در جنوب کرمان اجرا می شود

حسین اسحاقی گفت: طرح آموزش رایگان هنر در جنوب کرمان با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین اسحاقی» با بیان این مطلب که در راستای تقویت عدالت آموزشی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم اجرایی می شود، گفت: این طرح با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جنوب کرمان برگزار می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ارائه آموزش های فرهنگی و هنری یکسان در راستای عدالت آموزشی را از اهداف مهم این طرح دانست و افزود: برخورداری فرزندان ایران اسلامی از امکان برابر در آموزش های فرهنگی و هنری، رویکرد و شعار تحول و عدالت محوری در دولت سیزدهم و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی از دیگر اهداف و رویکردهای این مهم است.



وی با تاکید بر این که در حوزه فرهنگ و هنر برنامه های ویژه ای برای عمل به این شعار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی از جمله جنوب کرمان طراحی شده است که به تدریج اجرا خواهند شد، خاطرنشان کرد: در نخستین گام آموزش رشته های مختلف هنری به صورت رایگان با هدف کمک به رونق کسب و کارهای هنری و کشف استعدادهای هنری در این مناطق اجرا می شود.


اسحاقی تصریح کرد: طرح آموزش هنر در دو بخش شامل آموزش رشته های مختلف هنری و همچنین کمک به راه اندازی موسسات فرهنگی، هنری، کانون های فرهنگی، هنری مساجد، آموزشگاه های هنری و هنرستان های هنرهای زیبا در مناطق محروم و مرزی در۱۰ استان کشور از جمله استان کرمان انجام خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن تشکر از این اقدام شایسته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری این وزارتخانه، ابراز کرد: این طرح در نخستین اقدام، در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می شود.


وی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با اداره کل یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت شهرستان و یا از طریق سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی اقدام کنند.
 

اسحاقی مهلت ثبت‌نام مرحله اول متقاضیان را تا 15 آذر ماه 1400 دانست و گفت: برنامه های آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) است و شروع برگزاری دوره‌های آموزش از اول دی ماه 1400 به بعد خواهد بود و برای کلیه شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت کنند و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت کرده و برای اخذ دیپلم کار و دانش نیز گواهی مربوط را به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند.


وی در خاتمه با دعوت از جوانان و نوجوانان و علاقمندان برای شرکت در این دوره ها، عنوان کرد: این طرح یک فرصت بسیار خوب برای کسب مهارت و بازار کار برای آینده است که می طلبد جوانان و نوجوانان از این مهم استقبال کنند.

کد خبر 1114734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha