سه شنبه های تکریم با تجلیل از یک جانباز در بم و مادر و همسر شهید در کوهبنان برگزار شد

سه شنبه های تکریم با تجلیل از یک جانباز در بم و مادر و همسر شهید رحیمی در کوهبنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، در دور دوم طرح سه شنبه های تکریم با شعار «شکوه مادری» که توسط ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور در حال اجراست؛ جمعی از مسئولین شهرستان کوهبنان با حضور در منزل شهیدان علی اصغر و غلامحسین رحیمی در روستای رتک از همسر و مادر شهید تجلیل کردند.

 

 

حجت الاسلام مرتضی جعفری، امام جمعه کوهبنان در این دیدار اظهار کرد: شهادت، مرگ نیست زیرا خون شهید در رگ های هزاران انسان بیدار به جریان می افتد لذا شهادت حیات دوباره است و ان شاءالله نسل حاضر و آینده به وصایای شهدا عمل کنند.

 

 

شهید علی اصغر رحیمی رتکی در ۱۴ آبان سال ۱۳۱۶ در روستای رتک از توابع کوهبنان به دنیا آمد؛ تا سوم نهضت سوادآموزی تحصیل کرد، بارها در تظاهرات اول انقلاب شرکت کرده بود و خود بانی مجالس دعای توسل و کمیل در روستای رتک بود.

 

 

با شورع جنگ تحمیلی طی چند مرحله در جبهه ها حضور یافت و در گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله مشغول خدمت بود و در نهایت در سن ۴۶ سالگی در ۲۲ فروردین سال ۱۳۶۲ در موسیان به قافله خوشبخت شهدا پیوست؛ در وصیت نامه اش از مفقودالجسدی خود خبر داده و وصیت کرده بود دنبال جنازه ام نباشید که راضی نیستم فقط دنبال امام و اسلام و رضای خدا باشید.

 

 

پیکر این شهید والامقام سراانجام با تلاش گروه تفحص کشف شد؛ شهید علی اصغر رحیمی چهار فرزند پسر و یک فرزند دختر داشت؛ فرزند ارشد خود را که در ۶ آذرماه سال ۴۵ به دنیا آمد همنام پدرش«غلامحسین» نام نهاد؛ شهید غلامحسین رحیمی یک سال پس از پدر در ۲۳ اسفندماه سال ۶۳ در هورالهویزه، هُرم گرم نفس هایش او را آسمانی کرد.

 

 

بر اساس گزارش شبستان، محمد جزینی، شاعر و پیشکسوت ادبیات از جانبازان دوران دفاع مقدس نیز در طرح سه شنبه های تکریم و در جریان سفر مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شرق استان، در شهرستان بم تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1114800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha