توجه خبرنگاران همدان در بازتاب پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان

ناهیدی فرد در نشست خبری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان گفت: ترویج معارف قرآنی در بین اقشار مختلف و کشف استعدادهای قرآنی از برخی اهداف جشنواره قرآنی مدها متان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «حمیدرضا ناهیدی فرد» ظهر امروز (19 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران همدان با موضوع پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان با بیان اینکه قرآن همواره می تواند به عنوان یک راهنما انسان را به راه های درست هدایت کند ، گفت: قرآن سبک زندگی کامل است و برای هر قشر و هر جامعه ای دستور العمل زندگی دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  استان همدان از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد و افزود: مدهامتان بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که امسال نیز به‌مانند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به شیوه‌ای متفاوت با چهارده دوره گذشته  در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مسابقات در دو بخش «رقابتی» و «ویژه» برگزار می‌شود ،تصریح کرد: بخش رقابتی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان همانند دوره‌های گذشته در رشته‌های متنوع برای رده‌های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران در دو بخش استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

 

ناهیدی فرد ادامه داد: این رشته‌ها شامل قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبری، قرائت نماز، استعداد یابی و جلسات سنتی قرآن است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  اظهار داشت: همچنین ضمن تکریم مربیان بهترین جلسات سنتی قرآن کریم با اعزام تیم مستند ساز، فعالیت‌هایشان مستند و در سطح ملی منتشر خواهد شد.

  

وی مهلت شرکت در این جشنواره جهت بارگذاری آثار در سایت بچه‌های مسجد و داوری را از ۷ آبان تا ۳۰ آذر اعلام کرد و افزود: از ۹ دی نفرات برتر مرحله استانی معرفی شده و مرحله کشوری نیز اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

 

وی به بخش ویژه جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند بین جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامتان از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات است.

 

ناهیدی فرد  ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی برشمرد که کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مخاطب خود قرار داده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  همدان با اشاره به مرحله استانی این مسابقات که تا پایان آذرماه به اتمام می‌رشد اذعان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فقط مرحله نهایی برخی رشته‌ها به‌صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود و پس از برگزاری مرحله استانی، با توجه به شرایط و تعداد شرکت‌کنندگان در هر رشته از نفرات برتر برای شرکت در مرحله کشوری دعوت می‌شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: رشته‌های مفاهیم و حفظ جز ۳۰ از طریق سامانه آزمون‌های بچه‌های مسجد برگزار می‌شود و به صورت سیستمی نمرات افراد شرکت کننده اعلام خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1114846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha