افزایش بازرسی های دوره ای از کارگاه های استان

آشتاب از افزایش بازرسی های دوره ای خبرداد و گفت: حوادث ناشی از کار در تعاونی و بنگاه‌های زودبازده استان ۳۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تمام تلاش بازرسان کار در آگاهی بخشی، هشدار به عوامل تهدید کننده و شناسایی مکان های ناایمن با هدف پیشگیری از حوادث ناشی از کار است تا نیروی انسانی بتواند با رعایت اصول ایمنی و در محیطی امن برای تولید اقدام کند.

 

وی افزود: در این راستا با افزایش بازرسی های دوره ای و موردی ۲۸ بازرس کار در استان طی ۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۵۶۰ بازرسی از واحدهای اقتصادی انجام شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش آنها، تعداد حوادث رخ داده در سال گذشته  ۱۰۵ مورد بوده و در سالجاری به ۶۸ حادثه کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: نظارت مستقیم بر واحدهای اقتصادی از طریق استقرار مسوول ایمنی در کارگاه و برگزاری آموزش های ایمنی از برنامه های کاهش حوادث در محیط های کاری است.

 

آشتاب اظهار کرد: کارشناسان در ۶ ماهه نخست سالجاری سه هزار و ۹۴۴ نفر آموزش های تخصصی ایمنی و بهداشت کار را به کارگران و کارفرمایان ارائه کردند.

کد خبر 1114849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha