کمک ۱۶۴ میلیارد ریالی موسسه خیریه عترت فاطمی به نیازمندان

موسسه خيريه عترت فاطمي طی ۶ ماه اول سال جاری، در مجموع ۱۶۴ میلیارد و۸۷۹ میلیون و ۶۴۹هزار ر یال در قالب طرح های مختلف به نیازمندان تحت پوشش خود در سراسر کشور کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه عترت فاطمی، این موسسه در راستای حمایت از ایتام در زمینه های مختلف شامل پرداخت.
مستمری به ایتام تحت پوشش، تهیه جهیزیه، سبد کالا، تعمیر و ساخت منزل سادات، کمک های غیرنقدی خیرین، کمک هزینه تحصیلی، درمان، پوشاک و وام قرض الحسنه به خانواده های سادات تحت پوشش مبلغ  164 میلیارد و 879 میلیون و 649 هزار ریال هزینه کرده است.
بنا بر این گزارش، مبلغ 38 میلیارد و 719 میلیون ریال بابت کمک هزینه معیشت به حساب ایتام ضحی (ایتام تحت پوشش) واریز شده است . همچنین تهیه 105 فقره جهیزیه معادل 21 میلیارد و 151 میلیون ریال توسط خیرین این موسسه انجام شده است.
تهیه 4 هزار و 500 سبد کالا معادل 18 میلیارد و 28 میلیون ریال، تامین هزینه ساخت و یا تعمیر منازل سادات معادل 16 میلیارد و 400 میلیون  ریال و پرداخت کمک هزینه و لوازم تحصیلی ایتام برابر 6 میلیارد و 403 میلیون ریال از دیگر اقدامات این موسسه بوده است.
همچنین این موسسه بابت کمک هزینه درمان سادات طی این مدت مبلغ 2 میلیارد و 885 میلیون ریال و بابت تامین پوشاک 5 میلیارد و 931 میلیون ریال پرداخت کرده است.
طبق این گزارش، موسسه خیریه عترت فاطمی طی 6 ماه اول سال توانسته با همکاری خیرین کمکهای غیرنقدی به ایتام سادات معادل 16 میلیارد و 322 میلیون ریال داشته باشد همچنین از طریق صندوق قرض الحسنه این موسسه 39 میلیارد و 37 میلیون ریال وام به سادات پرداخت شده است.
بنا بر این گزارش موسسه خیریه عترت فاطمی یادگار چهره ماندگار نیکوکاری ایران، مرحوم حاج سید رضا نیری از بنیانگذاران کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان اولين و بزرگترين خيريه حمايت كننده از سادات نيازمند به صورت خاص، درسال 1379 و به شماره ثبت 14752 شروع به فعاليت کرد. اين موسسه در طول ۲۱ سال فعاليت خود، به ایتام و خانواده های سادات در سراسر كشور در زمینه های زیر مساعدت می کند.
1-حمايت معيشتي از ایتام سادات به صورت واريز مبالغ ماهيانه به حساب شخصي آنها، 5 مرتبه در سال 
(در تمام این سال ها حدود 5000 یتیم سادات به همراه خانواده های آنان تحت حمایت موسسه بوده اند.)
2-ارائه خدمات به سادات معزز در زمينه هاي ساخت و تعمير مسكن، پرداخت رهن و اجاره و اقساط مسكن، پرداخت كمك هزينه تحصيل، پرداخت هزينه هاي درماني و ... 
3- انجام مشاوره هاي رواني– تحصيلي و ايجاد ارتباط عاطفي بين حاميان و ايتام
4- انجام خدمات فرهنگي از قبيل ایجاد کتابخانه های روستایی و برگزاري اردوهاي تفريحي–تربيتي، ارسال مجله و كتاب
5- توزيع ساليانه بيش از 4000 سبدكالا به سادات نيازمند در سطح شهر تهران
6- پرداخت ساليانه بیش از 2000 وام بدون كارمزد در سرفصل هاي مختلف به نيازمندان سادات
7- تهيه و توزيع 300 سري جهيزيه در سال برای نوعروسان سادات تحت حمايت
8- تهیه و توزیع لوازم التحریر برای کلیه ایتام سادات محصل، در شروع هر سال تحصیلی
9- تهیه و ارسال لباس گرم در شروع فصل زمستان و ارسال لباس عید در پایان هر سال
10- بازدید از خانواده های سادات در اقصی نقاط کشور به صورت دوره ای و حل مشکلات آنها در محل (در قالب طرح صله رحم)
بنا بر این گزارش راه های ارتباطی با این موسسه از طریق شماره تماس 75471400-021 و شماره واتساپ 09203611218 است.

کد خبر 1114869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha