مرحله نهایی مقام تل زینبیه درصحن حضرت زینب(ع)

بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس حسینی از آخرین کارهای در دست اجرا در مقام تل زینبیه در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب(ع) در مجاورت حرم امام حسین(ع) پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، مهندس«علی عدنان» مدیر فنی پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس حسینی گفت: کارها در پروژه صحن حضرت زینب(ع) به طور کلی و در مقام تل زینبیه به طور خاص باسرعت فزاینده ای ادامه دارد.

عدنان افزود: کارها در مقام تل زینبیه با کارگذاشتن سازه های آهنی که طرح نهایی تل بر آن ثابت خواهد شد، وارد مرحله آخر شده است.

 

وی ادامه داد: طرح های مقام تل زینبیه مطابق با طرح های حرم امام حسین(ع) و صحن حسینی و رویدادهایی که در روز دهم ماه محرم الحرام در کربلا رخ داد، است.

مدیر فنی پروژه های مهندسی گفت: تل زینبی ورودی های متعدد دارد که نخستین ورود در ضلع شرقی و مشرف بر حرم امام حسین(ع) است. دومین ورودی شمالی است و سومین ورود در ضلع جنوب و مشرف بر مخیم حسینی است.

 

عدنان ادامه داد: این تل شامل رواقی از خارج است که 22 طاق و یک گنبد بزرگ دارد که در وسط این گنبد چهار گنبد شیشه ای کوچک برای ورود نور خورشید به داخل و بیشتر جلوه دادن معنویت این مکان قرار دارد.

وی گفت: همه طراحی های خرجی توسط مدیریت این آستان مورد تایید قرار گرفته است. اما طراحی های داخلی نیمه ثبت شده است.

 

بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس حسینی پیش از این زمان پایان کار در سازه بتنی پروژه صحن حضرت زینب(ع) را که مساحت آن به 152 هزار متر می رسد، روز پنجم جمادی الاول همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(ع) اعلام کرده بود. این صحن در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین(ع) قرار دارد.

کد خبر 1114888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha