تحویل یک میلیون و ۴۳۲ هزار دز واکسن کرونا به چهارمحال و بختیاری

جزایری از ورود یک میلیون و ۴۳۲ هزار دز واکسن کرونا به استان، تصریح کرد: از تعداد تاکنون یک میلیون و ۳۴۰ هزار دز آن توزیع و یک میلیون و ۱۰۰ هزار واکسن تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سید «راشد جزایری» امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان) در ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا این استان که در محل سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روند واکسیناسیون در استان مطلوب بوده و حدود یک درصد نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون ۶۱ و سه درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان هر ۲ دز واکسن کرونا و ۸۱ و سه درصد یک دز واکسن را در استان دریافت کرده‌اند.

 

جزایری لازمه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را واکسینه شدن ۸۰ درصد جمعیت دانست و گفت: تلاش ما بر این است تا هرچه سریع‌تر تعداد جمعیت واکسینه در استان را به ۸۵ درصد افزایش دهیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۰ درصد دانش‌آموزان هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و از ابتدای آذرماه مدارس بازگشایی می‌شوند.

 

جزایری با بیان اینکه ۱۵ درصد معلمان استان تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند، اظهار داشت: توصیه می‌شود این افراد نیز هرچه سریع‌تر به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند تا در روند بازگشایی مدارس با مشکل کمتری روبرو شویم.

 

وی در خصوص واکسیناسیون اصناف و کارکنان کارخانجات استان نیز گفت: میانگین درصد واکسیناسیون اصناف استان را ۶۰ است و تاکنون ۷۹ درصد کارکنان کارخانه‌های استان دست کم یک دز واکسن را دریافت کرده اند.

 

جزایری به شاخص‌های اصلی پروتکل‌های بهداشتی متناسب با اجرای محدودیت‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: تامین امکانات شست‌ و شو یا ضدعفونی دست و گندزدایی سطوح مشترک، تزریق واکسن یا انجام تست pcr آزمایشگاهی هفته‌ای ۲ بار، استفاده مناسب از ماسک، رعایت فاصله حداقل ۲ متر، تامین فضای چهار مترمربع فضا برای هر نفر به خصوص در فضای بسته و تامین تهویه مناسب از جمله این دستورالعمل‌ها به شمار می‌رود.

 

کد خبر 1114908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha