شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند

امام جمعه سنندج گفت: شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در دیدار با  معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت سالروز تاسیس شوراهای حل اختلاف انجام شد، این روز را به اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف تبریک گفت و اظهار داشت: تقویت فرهنگ مصالحه و اصلاح ذات البین در قرآن کریم بارها اشاره شده و از منظر دین مبین اسلام صلح و سازش اهمیت والایی دارد.

 

وی افزود: شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را برعهده دارند و مشاجرات و منازعات را در جامعه کاهش می دهند و کارکنان این نهاد مقدس باید با بردباری ، اخلاق مداری و صبر مشکلات مردم را حل و فصل نمایند.

 

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود : شورای حل اختلاف با ایجاد صلح و سازش میان زوجین و ایجاد وحدت ، رحمت ، مودت و الفت از رشد آمار طلاق در جامعه جلوگیری می کنند.

 

وی بر نقش این نهاد در کاهش اطاله دادرسی در محاکم اشاره کرد و افزود : جلوگیری از سرازیرشدن پرونده‌ها به محاکم قضایی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها بسیار تاثیرگذار است و جلب رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

 

ماموستا رستمی نیز بر لزوم ارتقای سطح معیشتی کارکنان شاغل در این مجموعه تاکید کرد.

 

بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان نیز در این دیدار از رهایی 4 محکوم به قصاص در استان کردستان با تلاش شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سال جاری خبر داد و افزود: ائمه جماعات و ماموستایان استان کردستان نقش ویژه و منحصر بفردی در ایجاد صلح و سازش در استان دارند که امیدواریم این جایگاه بیش از پیش تقویت شود.

کد خبر 1114911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha