انتقاد از کمبود اتوبوس های شهری و عملکرد ضعیف شهرداری رشت

در جلسه شورای شهر رشت نسبت به کمبود اتوبوس های شهری و عملکرد ضعیف شهرداری و دوره پیشین شورای شهر در این حوزه انتقاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد حسین واثق کارگرنیا» در سیزدهمین جلسه علنی شورا که عصر امروز (چهارشنبه، ۱۹آبان) برگزار شد، با بیان اینکه رشت در مجموع ۱۸۷ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که از این تعداد ۳۴ دستگاه در سطح شهر مشغول فعالیت هستند، نسبت به اعزام ۱۰۲ دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی قزوین به منظور تعمیر و بازسازی در دوره  پنجم شورا انتقاد و اظهار کرد: در آن سال ۱۰۲ دستگاه اتوبوس با هزینه ۱۸۵ میلیون تومان به قزوین اعزام شد و قرار بود هر ماه ۲۰ دستگاه اتوبوس پس از تعمیر به سازمان اتوبوسرانی رشت تحویل داده شود‌‌، اما فقط ۱۳ دستگاه پس از تعمیر به شهرداری رشت تحویل داده شد.  


رئیس شورای شهر رشت افزود: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان، این اتوبوس ها به درستی تعمیر نشده بودند و مجددا به تعمیر نیاز پیدا کردند و در نهایت از مجموع ۱۰۲ دستگاه اتوبوس اعزامی به قزوین، ۱۵ دستگاه تعمیر و به شهرداری رشت تحویل داده شد و ۱۰ دستگاه دیگر نیز در قزوین مشغول خدمات دهی به شهروندان قزوینی بود.

 

وی با اشاره به باز پس گیری ۱۰ دستگاه اتوبوس رشت از قزوین گفت: این ۱۰ دستگاه اتوبوس به استان گیلان باز پس داده شد و در حال حاضر از مجموع ۱۰۲ دستگاه اتوبوس، ۳۵ اتوبوس در قزوین توقیف هستند و اتوبوسرانی قزوین معتقد است که باید بابت ۱۵ اتوبوس تعمیر شده رشت در قزوین باز هم مبالغ دیگری به شهرداری قزوین پرداخت کنیم. این در حالی است که از بابت تعمیرات این اتوبوس ها قرار بود شهر قزوین از حمایت هایی از سوی وزارت کشور برخوردار شود.

 

کارگرنیا با انتقاد از عدم نظارت صحیح پیرامون اتوبوس های اعزامی رشت به قزوین تصریح کرد: این اتوبوس ها از محل بیت المال خریداری شده است و انتظار می رفت با دقت و توجه بیشتری توسط برخی از مدیران وقت و کارشناسانی که در آن زمان نیز پیرامون اعزام اتوبوس های رشت به قزوین مسوولیت داشتند اقدامات لازم انجام می شد. 

 

وی با تاکید بر اینکه باید حافظ بیت المال باشیم گفت: چنین اقداماتی ضررهای زیادی به بیت المال و اعتماد شهروندان وارد می کند.

 

عضو دیگر شورا هم در این جلسه با اشاره به کمبود اتوبوس در سطح رشت و مشکلاتی که با کمبود اتوبوس های فعال برای شهروندان وجود دارد، اجاره تعدادی از اتوبوس ها به شهرک صنعتی رشت را مورد انتقاد قرار داد. 


مجید عزیزی با بیان اینکه رفع نیاز شهروندان باید در اولویت باشد افزود: افزایش تعداد اتوبوس های درون شهری یکی از این نیازها است.

کد خبر 1115002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha