دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا آذر ماه جاری معتبر است

حسنی پور گفت: دفترچه های کاغذی بیمه سلامت تا پایان آذر ماه جاری که آخرین فرصت استفاده از نسخ کاغذی است معتبر بوده و پس از این زمان به قابل تمدید نیست.

«جمشید حسنی پور» امروز (پنجشنبه، ۲۰ آبان) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی با بیان اینکه دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا آخرین برگ آنها تا پایان آذرماه معتبر است، گفت: نسخه‌های کاغذی نیز تا پایان آذر ماه امسال حذف می شود و نسبت به پیشرفت های موجود، نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام خواهد شد.

 

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: براساس مصوبات قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هرگونه خرید خدمات سلامت وپ رداخت هزینه غیر الکترونیک از ابتدای دی ماه توسط سازمان ممنوع بوده و در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی و مستوجب مجازات‌های مقرر در قوانین سازمان است.

 

وی با بیان اینکه تا پایان آذر هزینه پزشکان روی برگ دفترچه و یا سربرگ و نسخه پیچی (نیمه الکترونیک)در داروخانه ها و مراکز پاراکلنیک مورد پذیرش و پرداخت است اظهارکرد: در حال حاضر نیز پزشکان طرف قرارداد و تعدادی از پزشکان بدون قرارداد، نسخه نویسی الکترونیک را انجام می دهند. با توجه به اینکه تقریبا برای تمامی پزشکان غیر طرف قرارداد دسترسی به سامانه  نسخه نویسی الکترونیک بدون انعقاد قرارداد ایجاد شده است، کارشناسان این اداره آمادگی لازم برای آموزش سامانه نسخه نویسی الکترونیک به آنها را دارند.

 

وی افزود: باتوجه به غیر قابل تمدید بودن مهلت فوق الذکر و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیمه شدگان و پرداخت وجه لازم است تمامی پزشکان نسبت به استقرار فرایند نسخه نویسی الکترونیک آنلاین با ارائه کد رهگیری به بیمه شدگان همکاری لازم را داشته باشند.

 

حسنی پور با بیان اینکه این اداره آمادگی انعقاد قرارداد با تمامی پزشکان غیرطرف قرارداد را دارد متذکر شد: طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه‌ سلامت همگانی از دیگر خدمات بیمه سلامت بوده که از مهر ۱۴۰۰ در شهرستان اجرایی شده است.

 

وی گفت: در این طرح بیمه‌شدگان یکی از پزشکان عمومی که با این طرح همکاری دارد را به عنوان پزشک خانواده انتخاب می‌کنند و در صورت نیاز به مراجعه به متخصصان، پزشک خانواده بیمه شده را به متخصص معرفی خواهد کرد.

 

وی یکی از اهداف جانبی اجرای این طرح را بیماریابی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون بر اساس گایدلاینهای ابلاغی و انجام اقدامات مراقبتی بیمه‌شدگان این صندوق اعلام کرد و افزود: این امر مستلزم ویزیت پایه‌ حداقل ۱۵ درصد جمعیت افراد زیرپوشش در هرماه و نشان‌دار کردن بیماران شناسایی شده‌ دیابت و فشار خون در سامانه‌ نسخه‌نویسی الکترونیک(ERX) است.

 

حسنی پور تعداد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در پنج صندوق بیمه ای را ۳۱ هزار و ۸۰۲ نفر دانست و اظهار داشت: از این تعداد، هفت هزار و ۴۳۷ نفر از بیمه شدگان شهرستان در قالب صندوق کارکنان دولت، هزار و ۸۸۷ نفر در قالب ایرانیان، ۲ هزار و ۵۴۴ نفر در قالب صندوق سایر اقشار، ۱۰ هزار و ۳۶ نفر در قالب بیمه سلامت همگانی و ۹ هزار و ۸۶۲ نفر در قالب بیمه روستاییان تحت پوشش این سازمان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان، سازمان بیمه سلامت با ۶۹ نفر پزشک، ۲۲ داروخانه، هفت موسسه عکس برداری، پنج آزمایشگاه، هفت موسسه فیزیوتراپی، پنج مرکز جامع خدمات سلامت و همچنین یک درمانگاه و یک بیمارستان در این شهرستان قرارداد همکاری دارد.

کد خبر 1115005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha