مشارکت حوزه هنری استان زنجان در نخستین پویش رسانه ای«ناکوک»

به گفته نعمتی، نخستین پویش رسانه‌ای «ناکوک» با انتشار فیلم و انیمیشن کوتاه با موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بعد ملی از امروز ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ آغاز به کرده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: نخستین پویش رسانه‌ای «ناکوک» با انتشار فیلم و انیمیشن کوتاه با موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بعد ملی از امروز 19 آبان ماه 1400 آغاز به کرده است و حوزه هنری استان زنجان نیز با فیلم‌های کوتاه تولید شده با موضوع کاهش معضلات اجتماعی با این پویش همگام خواهد بود.

 

امیر نعمتی خاطرنشان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی در چهارچوب وظایف خود و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر توجه خاص به مسائل آسیب‌های اجتماعی در زمینه تولید فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن و توجه خاص به مناطق حاشیه‌نشین از سال 1398 محوریت فعالیت‌های فرهنگی هنری و تولید آثار هنری خود بر مبنای مقابله با مسائل آسیب‌های اجتماعی قرار داده است و فیلم‌سازان و کارگردانان بومی در هر استان با توجه به مهمترین آسیب‌ها و معضلات در قالب روایت داستانی دست به تولیداتی زدند.

 

به گفته وی،حوزه هنری استان زنجان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و با تولید فیلم‌ها و انیمیشن‌های۱۰۰ ثانیه‌ای با عناوین انیمیشن «سیب‌سرخ» به کارگردانی وریا نیک‌منش و مریم هاشم نژاد، «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» و «شکاف» به کارگردانی جبار اوجاقلو، «پاگرد» و «پل» به کارگردانی سوسن سلامت و بهزاد علوی با موضوع طلاق، خودکشی، معضلات فضای مجازی، کودک آزاری و نزاع در این پویش مشارکت خواهد داشت.

 

این مسئول ادامه داد: در فیلمها تولید شده در حوزه هنری زنجان چهره‌های نام آشنای سینما و تلویزیون ایران زنده‌یاد علی سلیمانی، بهزاد خداویسی، سیروس همتی، زهرا داودنژاد، مهری آل‌آقا، لبخند بدیعی و ساسان قجر نقش‌آفرین بوده‌اند.

 

نعمتی افزود: «ناکوک» اولین رسانه تخصصی مرتبط با موضوع آسیب‌های اجتماعی است که توسط حوزه ‌هنری انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور راه‌اندازی شده است و هدف از راه‌اندازی این رسانه و پویش ملی، استفاده از زیان هنر بویژه فیلم، انیمیشن، پادکست برای توسعه آموزش‌های پیشگیرانه و انتقال مهارت‌های فردی در زمینه کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است  و آثار از طریق این توزیع و انتشار خواهند شد.

 

وی افزود: از آنجایی بستر اصلی انتشار این آثار فضای مجازی می‌باشد علاقمندان می‌توانند براساس جدول زمانبندی از 19 آبان‌ لغایت 9 دی ماه 1400 هر شب ساعت 21:30 جهت تماشای آنلاین فیلم‌های کوتاه به سایت www.nakok.ir و صفحات مجازی حوزه‌های هنری کشور مراجعه نمایند.

 

کد خبر 1115046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha