لزوم رفع مشکلات چوب و کاغذ مازندران/چوب لای چرخ سرمایه گذاران بخش خصوصی نباشیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات و محرومیت های استان مازندران می تواند با کمک بخش خصوصی مرتفع شود، گفت: زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی را با هم گرایی و هم افزایی و حذف بروکراسی های دست و پا گیر فراهم کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۰آبان) در مراسم معارفه استانداران سابق و جدید مازندران در سالن جلسات الغدیر سپاه کربلا  با بیان اینکه این  مراسم تودیع و معارفه که با حضور مسئولان همراه است، تا دقایقی دیگر مدیریت از فردی به فرد دیگری منتقل شده و تحولی رخ میدهد که در مجموع باید حال کشور عوض شده و به بهترین شکل رقم بخورد.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: امروز فرماندهان دفاع مقدس و سپاه نیز میزبانی این مراسم را برعهده دارند، همان‌هایی که همیشه افتخارآفرین بوده و هستند و جدیدترین آن‌ها پیروزی سربازان غیور سپاه در مقابل ناوشکن‌های آمریکایی است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: داشتن مسئولیت راحت نیست، آمد و شدها هم طبیعی است و کار ما در فعالیت‌های حوزه مدیریت همین است، از اینجا است که باید بدانیم دل را به پست و مقام خوش نکنیم، فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه در هر سمتی که قرار گرفتیم باید آن را درست انجام دهیم، اظهار کرد: روز قیامت درباره کار خودمان از ما سوال می‌کنند نه کار دیگران!

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: الان آقای حسین زادگان هر چقدر تاسف بخورد که من ای کاش کار دیگری را انجام می‌دادم بی فایده است همه ما همین است، فعلا باید بگوییم که " ای که دستت می‌رسد کاری بکن، پیش از این از تو نیاید هیچ کار" منظور استاندار جدید است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اعلام کرد: ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار جمعیت، این استان باعظمت، انسان‌های با این فرهنگ متعالی از امروز از زیردستان استاندار جدید هستند که توقع داریم برایشان کار انجام شود و تحول فرهنگ و معیشت صورت بگیرد.

 

 

وی با بیان اینکه تحول اشخاص مقدمه‌ای برای تحول مملکت است، عنوان کرد: همواره باید دل‌کنده از دنیا باشیم نه دلداده به دنیا که خطرناک است، در این صورت است که برای استاندار شدن لابی‌گری نمی‌کنیم و روزی که گفتند کارتان تمام شد راحت خداحافظی می‌کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعلام کرد: مازندران دارای فرصت‌های مهمی همچون دریا، کشاورزی،‌ ورود ۲۰ میلیون گردشگر، فضای سبز و... است.

 

 

این مسئول گفت: خدمات، کارکردها و کمبودها را باید در کنار هم گفت: جهاد سازندگی ما در حال حاضر خوب کار میکند، امروز شاهد اشرافی گری و تجملات هستیم در کنارش ذکر مصیبت‌های زیادی نیز در این حوزه وجود دارد که به‌خاطر ناکارآمدی‌ها است.

 

 

وی یادآور شد: دام های گرسنه و مولد از گرسنگی باید فروخته و کشته شوند و نهادهای دامی هم سالها دپو شده و در حال پوسیده شدن است، غذا و خوردنده دنبال هم هستند به هم نمی رسند‌، قیمت های کمرشکن که قابل کنترل نیست بیداد می کند، در بخش نظارت شاهد ضعف هستیم، حراست بازرسی دیوان بازرسی و ابزارهای نظارتی را داریم ولی شاهد یک سری اتفاقات هستیم.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: باید پروژه‌های جدید تحول آفرین را در دستور کار قرار دهیم، کوچک فکر کردن را باید کنار گذاشت و بلندپروازی داشت، در مباحث مختلف اعم صادرات و آزاد شدن بنادر کار بیشتری باید صورت بگیرد، الان واردات بسیار افزایش پیدا کرد و این با وجود اینکه ما ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید داریم مازندران برای خودش کشور است در سال ۱۰۰ میلیارد دلار میتوانیم ارزآوری داشته باشیم. ورود این حجم کالا به کشور با منویات رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی مغایرت دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مشکلات صنعت چوب و کاغذ گفت: متاسفانه این ستاره شمال را با ناکارآمدی زدند متوسط عمر مدیریت‌هایش ۱۰ ماه است، بدون اطلاع از کسی اقدام به تعویض مدیریت‌ها کردند، شخصی که زیان را به سوددهی تبدیل کرد را از میان برداشتند، اینها بخشی از مسائل مهم استان است، در حوزه مسائل فرهنگی هم حتما باید کار انجام شود.

 

 

وی تقویت جریان انقلابی، فرصت‌پروری، کاهش هزینه‌ها و تامین امنیت و رفاه را از جمله برنامه‌های مهمی دانست که استاندار جدید مازندران باید در دستور کار قرار دهد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ضرورت دارد، ما از خدمات تشکر و در مورد ضعف‌ها درخواست توجه و رسیدگی داریم.

 

کد خبر 1115082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha