ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است

فاضلی زاد، گفت: با توجه به اینکه کتاب یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی است لذا ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است.

بهرام فاضلی زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:کتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است که به آدمی در فهم و درک درست، یاری می رساند و کلید گذر از محدودیت ها و جهالت ها و ورود به دنیای گسترده است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: هرساله به منظور تقویت، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در استان و تامین و تجهیز کتابخانه های استانی از آثار چاپ شده هر استان،  کتابهای منتشر شده توسط مولفان و نویسندگان استانی با لحاظ شرایطی، توسط اعضای هیأت خرید استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری  می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: توجه ویژه به کیفیت کتاب‌ها و تاثیر آن بر مخاطب را اولویت خرید کتاب ها قرار داده ایم و بر موضوعاتی همچون توجه به نهاد خانواده و اهمیت آن و حفاظت از این نهاد، عدالت و صلح طلبی، ایجاد و افزایش امید و نشاط اجتماعی تاکید داریم.

 

فاضلی زاد تصریح کرد: درسال گذشته را ۹۷ عنوان کتاب به مبلغ ۹۱میلیون تومان  توسط ۵۱ ناشر و نویسنده به تعداد ۳هزار و ۵۷۰ جلد کتاب  بوده که امسال تا کنون ۶۹  عنوان کتاب، توسط اعضاء هیئت انتخاب خریدکتاب مورد بررسی و خریداری شده است.

کد خبر 1115089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha