بهره برداری از کارخانه آهک صنعتی در سفر رئیس بنیاد مستضعفان به قلعه گنج 

صبح امروز ۲۰ آبان ماه در سفر رئیس بنیاد مستضعفان به شهرستان قلعه گنج و با حضور استاندار کدمان، امام جمعه مسئولین این شهرستان کارخانه آهک صنعتی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۲۰ آبان ماه در سفر رئیس بنیاد مستضعفان به شهرستان قلعه گنج و با حضور استاندار کرمان، رئیس سازمان صمت جنوب کرمان، امام جمعه و مسئولین این شهرستان کارخانه آهک صنعتی در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی و به یاد سردار شهید قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.



«مسلم مروجی فرد» در حاشیه افتتاح این کارخانه، گفت: ظرفیت کارخانه تولید آهک صنعتی را ۳۷۰ تن در روز می باشد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: کارخانه آهک صنعتی سالانه ۱۱۱ هزار تن آهک کلسینه، مورد نیاز شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را تامین می کند.


وی خاطرنشان کرد: تاریخ احداث کارخانه آهک صنعتی سال ۱۳۹۶ در ستاد برنامه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مصوب شده و این کارخانه با سرمایه گذاری شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس راه اندازی شده است.


مروجی فرد در تشریح مالکیت پروژه کارخانه آهک صنعتی، عنوان کرد: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ۶۰ درصد و شرکت معدنی دماوند با ۴۰ درصد مالک این کارخانه هستند.


رئیس سازمان صمت جنوب کرمان تصریح کرد: با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم فراهم شده و میزان سرمایه گذاری این طرح یکهزار و ۴۰۰  میلیارد ریال است.


وی در خاتمه یادآور شد: مساحت زمین کارخانه ۱۴ هکتار بوده و میزان آب مصرفی چهار متر مکعب در روز، گاز یک میلیارد و ۱۰۰ هزار متر مکعب در ماه و برق سه هزار کیلو وات است.

 

گفتنی است؛ شامگاه گذشته پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه وارد شهرستان قلعه گنج شد.

کد خبر 1115098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha