پیگیری دستگاه قضایی جیرفت پیرامون مسئله واگذاری اراضی

اصغر ستایی مختاری گفت: عدم اجرای طرح‌ های توسعه‌ای مورد نظر و نیز عدم برگشت این اراضی به بیت‌المال، پس از این بازدید میدانی و بررسی وضعیت، تشکیل کمیسیون ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع زمینه تعیین تکلیف این اراضی فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۲۰ آبان ماه رئیس دادگستری و شورای حفظ حقوق بیت المال جیرفت و دادستان از وضعیت اراضی واگذار شده (پلاک ۷۰۶ موسوم به پلیس راه تا روستای باغعلیشیر) از این اراضی بازدید کردند.


«اصغر ستایی مختاری» در حاشیه این بازدید، گفت: اراضی پلاک ۷۰۶ در حد فاصل پلیس راه جیرفت تا روستای باغعلیشیر  دلفارد برای اجرای پروژه‌های مختلفی به افراد حقیقی و حقوقی  واگذار شده است.


رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان جیرفت افزود: اما به دلیل عدم اجرای طرح‌ های توسعه‌ای مورد نظر و نیز عدم برگشت این اراضی به بیت‌المال، پس از این بازدید میدانی و بررسی وضعیت، تشکیل کمیسیون ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع زمینه تعیین تکلیف این اراضی فراهم می شود.


وی قانون مداری را مهمترین عامل تحقق عدالت در جامعه و از شاخصه‌های رشد کارآمدی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، برشمرد و ابراز کرد: حفظ حقوق بیت المال یک اصل بنیادین در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌آید و به منظور تجلی بخشیدن به این اصل مهم استفاده از ظرفیت‌های شورا‌های حفظ حقوق بیت المال و اجرای مصوبات این شورا‌ها صورت می‌پذیرد.


ستایی مختاری اظهار کرد: مصوبات و موارد ذکر شده در صورتجلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان که در محل فرمانداری جیرفت به ریاست موحد رئیس کل دادگستری استان تشکیل شد، باید طی مهلت‌های تعیین شده انجام شده و گزارش دقیق از اقدامات انجام گرفته به دادگستری ارسال شود.


رئیس دادگستری جیرفت در خاتمه تصریح کرد: موضوع بیت‌المال جزء خطوط قرمز دستگاه قضایی است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید ریز بین، با نگاه کارشناسی و دقیق به این حوزه ورود کنند.


گفتنی است؛ رئیس دادگستری و شورای حفظ حقوق بیت المال جیرفت و دادستان شهرستان با حضور اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و مدیران ارشد متولی زمین، حسب مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، نسبت به نظارت دقیق و تعیین تکلیف وضعیت اراضی واگذار شده (پلاک ۷۰۶ موسوم به پلیس راه تا روستای باغعلیشیر) از این اراضی بازدید میدانی به عمل آوردند.

کد خبر 1115140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha