توسعه دوچرخه سواری رشد اقتصادی و گردشگری را در پی دارد

فرخ زاده گفت: توسعه دوچرخه سواری موجب موفقیت در حوزه های اقتصادی و سلامت محوری نیز می شود و استفاده از دوچرخه در صنعت گردشگری نیز اثر گذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (پنج شنبه 20 آبان) در آئین افتتاحیه همایش ملی «دوچرخه سواری و گردشگری» گفت: برگزاری این همایش ملی در خصوص مسابقات دوچرخه سواری در شیراز مایه خرسندی است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: امیدواریم دوچرخه سواران به عنوان سفیران صلح و دوستی میان کشور ما و کشورهای دیگر عمل کنند زیرا دوچرخه سواری رویداد گردشگری است که به سلامت فرد و محیط زیست پیوند خورده است.

وی اضافه کرد: شیراز خواستگاه هوای پاک و سلامت است و در زمینه توسعه دوچرخه سواری به عنوان وسیله پاک در حمل و نقل شهری در کشور مطرح است.

فرخ زاده تاکید کرد: بخشی از حمل و نقل شیراز باید به عهده وسایل نقلیه پاک باشد و برای سرمایه گذاری در این زمینه باید انسان محوری را در شیراز در اولویت قرار دهیم.

وی ادامه داد: توسعه دوچرخه سواری به عنوان ظرفیت حمل و نقل پاک موجب موفقیت در حوزه های اقتصادی و سلامت محوری نیز می شود و استفاده از دوچرخه در صنعت گردشگری نیز اثر گذار است زیرا موجب می شود ضمن عبور در شهر فرصت دیدن جاذبه ها فراهم شود و این در حالیست که با خودرو فرصت این کار فراهم نمی شود.

فرخ زاده با اشاره به  شیراز به عنوان شهر اقلیم های مختلف گفت: شیراز با برخورداری از کوه، جنگل، دریاچه بافت تاریخی، باغ، بافت شهری و... یک کشور کوچک است و فارس بیش از سه هزار اثر تاریخی دارد که در گردشگری جایگاه ویژه دارد.

کد خبر 1115196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha