بازگشت ۲۰۰کارخانه به چرخه تولید/لزوم بازستانی سواحل مازندران  از ادارات دولتی

حسین زادگان بابیان اینکه اقتصاد دریامحور در مازندرانی که دریای آن بسته است، معنایی ندارد، گفت: تاکنون ۸۷ درصد نوار ساحلی آزادسازی شده است. می طلبد استاندار جدید مازندران بخش باقی مانده از سواحل استان در دست ادارات دولتی بازستانده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، «احمد حسین زادگان» امروز(۲۰ آبان) در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید استان ولایت مدار مازندران که در سالن جلسات الغدیر سپاه کربلا برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات بزرگ صورت گرفته در دولت‌ها به دلایل اختلاف سلایق برجسته نمی‌شود، گفت: اصولا جریانات جدید نقاط قوت جریان قبل برجسته نمیشود در این مسیر همه ما مقصریم.

 

استاندار سابق مازندران با بیان اینکه ما مردم مازندران همه حسینی هستیم، حسین زادگان یا حسینی پور فرق نمیکند، گفت: در دوره مدیریتی‌ام بدترین شرایط تحریم، بلاهای طبیعی و گرانی‌ها، شیوع بیماری کرونا که هر چند صد سال یک بار اتفاق می‌ا‌فتد و بروز سیل را تجربه کردم و اتفاقات خوبی هم رقم خورد.

 

وی اذعان کرد: به‌خاطر اختلافاتی که در بخش‌های مختلف خودمان داشتیم همچون بحث منطقه آزاد، با توجه به مختصات متفاوت مازندران و ظرفیت‌های خوب نیاز به همگرایی بیشتر داریم.

 

حسین زادگان اضافه کرد: سعی کردیم با تعامل، وفاق و همدلی سایر ارگان‌ها، نهادها، گروه‌های سیاسی روی بحث توسعه مازندران تمرکز کنیم و به‌دور از اختلافات سیاسی همه پای کار بودند، فرصت باقی است و میتوان اقدامات بیشتری رقم زد.

 

وی خاطرنشان کرد: همه با هم سوار آسانسور شدیم و بالا رفتیم هم در دوره قبل و هم امروز که افراد تغییر کردند ولی سیاست راهبردی همان است، در زمان وقوع سیل، اول از همه سپاه پای کار آمد، دستگاه قضا نیز ورود پیدا کرد.

 

استاندار سابق مازندران گفت: نحوه مدیریت یک فرد را باید در طول زمان ارزیابی کرد، بنده به‌عنوان یک سرباز در مدت زمان کوتاهی به مردم خدمت کردم، شاید شاهد یک مقدار بخشی‌نگری‌ها و اختلاف برداشت‌ها بودیم، در مجموع با همان فضایی که در دوران جنگ وجود داشت پای کار بودیم.

 

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری‌های ما درست بود، گفت: در دوره من در سخت ترین شرایط اقتصادی و کرونایی اقدامات خوبی صورت گرفت.

 

حسین زادگان از حاضران خواست تا به استاندار جدید کمک کنند و خاطرنشان کرد: ما در بحث برق اگر سریعا اقدام نمی‌کردیم قطعا دچار مشکل می‌شدیم، جدای از افتتاح پروژه‌های ۵۰۰ مگاواتی اقدامات مهمی صورت گرفت.

 

استاندار سابق مازندران با اشاره به حضور جمعیت شناور و انبوه در مازندران، اظهار کرد: مدیریت اینها همچون سیل نیاز به برنامه‌ریزی دارد، شاخص آب‌های سطحی ما ۱۰ به ۴۰ است، این اتفاق در بلندمدت قابل تغییر است، حدود ۳ هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شد.

 

این مسئول همچنین اذعان کرد: برای حفظ و ارتقای وضع موجود در حوزه کارخانجات اقدامی انجام شد ولی با تغییرات قیمت ارز مشکلات همچنان بر جای خود باقی‌است.

 

وی با اشاره به اینکه آغاز بحث سدسازی در استان، ادامه داد: بیش از ۲۰۰ کارخانه ما به چرخه تولید برگشتند، با هدف اقتصادی کردن بخش کشاورزی کاشت ۸۰۰ هکتار گیاهان دارویی آغاز شد، شاهد رونق ترویج کشت گلخانه‌ای در استان، انجام هزار و ۳۰۰ هکتار زراعت چوب، صنایع سلولزی را به مازندران آوردیم.

 

حسین زادگان گفت: در بحث اقتصاد دریامحور و سواحل زمانی که این بخش در تصرف قرار دارد چگونه میتوانستیم پیشرفت کنیم برای اولین کار بیش از ۸۰ درصد را آزاد کردیم، استاندار بعدی باید اقدامات نیمه‌کاره را همچون احداث اسکله‌چندمنظوره را پیگیری کند.

 

استاندار سابق مازندران ادامه داد: با پیگیری ساری را به‌عنوان پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ معرفی کردیم، تا به نوعی در این بخش عقب نباشیم، موانع بر سر صادرات در استان باید برداریم، ریسک صادرات برای ما زیاد است باید صندوق ضمنانت را پای کار می‌آوردیم که انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه پسماند ورود پیدا کردیم، گفت: در این حوزه چهارچوب مشخصی تعیین شد که می‌تواند ادامه‌دار باشد، با تعامل سمن‌ها در مشکلات روستاها هم ورود پیدا کردیم.

 

حسین زادگان، ادامه داد: استادیوم‌های ورزشی نور، نوشهر و جویبار به بهره‌برداری رسید، حدود ۸۰۰ هکتار شهرک صنعتی داشتیم نزدیک به ۵۰ هکتار آن راه اندازی شد، بحث توسعه فرودگاه‌های رامسر و ساری را داشتیم.

 

استاندار مازندران گفت: در حوزه تصفیه‌خانه‌ها اقدامات موثری صورت گرفت، مشکلات آب شرب در بخش‌های زیادی از استان حل شد، بحث آزادسازی سواحل مطرح بود دستگاه قضا پای کار آمد.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه راه و شهرسازی نیز در بخش توسعه اقداماتی صورت گرفت، تاکید کرد: آزاد راه تهران شمال فقط برای استان مازندران نیست همه باید کمک کنند، کار در محور کندوان و سوادکوه باید ادامه پیدا کند، طرح کنترل سیلاب در مازندران نیاز به نگاه ویژه دارد تا در بحران‌های بعدی شاهد کم‌ترین میزان آسیب‌ها باشیم.

 

حسین زادگان با بیان اینکه این سخنرانی بنده به‌عنوان استاندار است، اذعان کرد: گفتنی‌ها را گفتیم، انجام مابقی امور را به استاندار جدید واگذار می‌کنیم.

کد خبر 1115228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha