شناخت ظرفیت های فرهنگی و هنری از رسالت های شورای فرهنگ عمومی است

هنرپیشه گفت: شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی و هنری هر شهر و تقویت آن از رسالت های شورای فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد هنرپیشه»، امروز (پنج شنبه 20 آبان) در آئین پاسداشت هنرمندان و فرهنگ ‌وران شیعه و سنی لامرد در سالن اجتماعات مجتمع علوم قرآنی «راشدین» شهر اَهِل لامرد گفت: شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی و هنری هر شهر و تقویت آن از رسالت های شورای فرهنگ عمومی است که با مدیریت شهردار و شورای اسلامی شهر و مسئولین لامرد به خوبی انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد افزود: خداوند، هنر را در وچود انسان قرار داده و خدای متعال زیبایی را دوست دارد و وحدت مثال زدنی و برادرانه شیعه و سنی در شهر «اهل» لامرد در تمامی حوزه ها و به ویژه حوزه های هنری مایه مباهات است.

وی اضافه کرد: کمبودهای سخت افزاری و فقر شدید اماکن فرهنگی و هنری، عدم وجود مراکز آموزشی ویژه برای توسعه و تعالی هنر از مسکلات این شهر لامرد است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

«شیخ ناصر صمدی»، امام جمعه اهل سنت شهر «اهل» لامرد نیز در این آئین با اشاره به آیات قرآن در مورد آفرینش دنیا و فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب بر این باورند که هر اندیشه ای اگر در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست و دوام تمدن ها به دوام قشر فرهنگ و هنر این دیار است.

«سید محمود قتالی»، رئیس شورای اسلامی شهر «اهل» نیز به بیان زیبایی های قرآن پرداخت و از شورای اسلامی شهر اهل، شهردار و مسئولان برای برگزاری این آئین قدردانی کرد.

خاطر نشان می شود، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد، شهردار و شورای اسلامی شهر «اهل» در این آئین با اهدای لوح سپاس از 66 نفر از اهالی قلم، شاعران، بازیگران تئاتر، هنرمندان هنرهای تجسمی، معرق کاران، اهالی موسیقی و خوانندگی، اهالی رسانه و هنرمندان هنرهای دستی تجلیل کردند.

کد خبر 1115239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha