اجرای ۷۲۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب در استان زنجان

صادقی از اجرای ۷۲۰ برنامه به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب در استان زنجان خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان در نشست خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب به تعطیلی کتابخانه ها در طول شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاثر تمام کتابخانه آماده استفاده عمومی است.

 


ایرج صادقی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: در هفته کتاب ۷۲۰ برنامه اجرایی خواهد شد‌.

 


وی با بیان اینکه هفته کتاب با شعار اهدای کتاب اهدای دانایی ترویج حسنه اجرایی می‌شود، بیان کرد: هفته کتاب ۲۴ آبان ماه تا یکم آذرماه به صورت رسمی اجرایی می‌شود.

 


صادقی با بیان اینکه ۵۴ نشست کتابخوان مدرسه ای در این ایام اجرایی می شود،  خاطرنشان کرد: برگزاری  ۱۴ نشست کتابخوان تخصصی و ۷ نشست کتابخوان اختصاصی نیز اجرایی می‌شود.

 


وی با اشاره به اینکه ۱۶ برنامه نقد کتاب و مشاوره را در هفته کتاب اجرایی خواهیم کرد، گفت: همچنین ۱۱ برنامه محافل ادبی را خواهیم داشت.

 


مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه، جلسات نقد و رونمایی کتاب، ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، جمع خوانی کتاب  برگزاری محافل ادبی، یرگزلری محافل ادبی برای کودکان، قصه‌گویی در فضای مجازی، نمایش خلاقانه در حوزه کتاب، افتتاح ۴ کتابخانه‌ عمومی در شهرستان، دو کتابرسان سیار در طارم و ابهر، افتاح یک کتابخانه خیرساز از دیگر برنامه های این هفته است.

 


وی افزود: اجرای برنامه های شعرخوانی برای کودکان، قصه‌گویی، آموزش کتاب کودک نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

 


وی بر ضرورت عضویت و دریافت کتاب توسط کودکان در کنار والدین تاکید کرد و گفت: وقتی والدین به کتابخانه مراجعه می کنند الگویی برای ترویج مطالعه و کتابخوانی در بین فرزندان می شود.

 


صادقی با بیان اینکه در تمام کتابخانه ها بخشی برای کتاب های کودک و نوجوان اختصاص یافته است، گفت: علاوه بر ارایه خدمات کتاب به کودکان دوره های قصه گویی برای کودکان انجام می شود.

 


وی با بیان اینکه قصه گویی بهترین روش برای آموزش درس زندگی به کودکان است، افزود:  امسال یازدهمین دوره جشنواره کتاب رضوی در دستور کار است.

 


این جشنواره به برکت ارزشمند هشتمین اختر تابناک امامت به همت نهاد کتابخلنه های عمومی و با هدف ترویج سیره و سبک رضوی در جامعه اجرا می شود.

کد خبر 1115241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha