دولت انقلابی باید سلاح تحریم را بی اثر یا خنثی کند

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: تنها سلاحی که آمریکایی ها در اختیار دارند و از طریق آن به دنبال رسیدن به خواسته های خود هستند سلاح تحریم است که دولت ما هم باید به دنبال راهکارها و برنامه هایی باشد تا این سلاح را بی اثر، کم اثر و یا خنثی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۱ آبان ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی و با بیان این مطلب که چهار چیز موجب کمال، محو گناهان و خشنودی الهی را برای انسان به همراه دارد، گفت: اولین عامل، حق الله ( یعنی واجبات را انجام دهد) دوم زبان او با مردم صادق باشد، سه از هر کار زشت و قبیح پیش خدا و مردم حیا کند و چهارمین عامل انسان با خانواده خود خوش اخلاق باشد.


امام جمعه قلعه گنج یکی از درس های زندگی امام حسن عسکری (ع) را درس سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت برشمرد و افزود: آن حضرت این مهم را به اصحاب و همه شیعیان تعلیم داد و از سوی دیگر سیاستگذار زیست تمدنی بودند.


وی بیان کرد: زیست تمدنی یعنی تقویت حداکثری پیوندهای اجتماعی و عبور از فرد گرایی افسار گسیخته بوده و قدم اول و اصلی در تحقق تمدن اسلامی وجود الگوی زیست اجتماعی مومنانه در جامعه شیعی است.


حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: یکی از ماموریت های مهم دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد ضرورت اصلاحات اقتصادی و لزوم فراهم سازی زیر ساخت های آن است و باید به نحوی باشد که شرایط روانی مردم را بهم نریزد و با کار کارشناسی زیر ساخت ها آماده باشد.


خطیب جمعه قلعه گنج ابراز کرد: یکی درخواست های  مردم جمهوری اسلامی ایران از دولت انقلابی این است که  از جلوی گرانی های افسار گسیخته را بگیرد و با گلوگاه های فساد مبارزه و ریشه آنها را خشکانده و با رانت بازی، فامیل بازی و مفسدین جدی برخورد کند.


وی ادامه داد: یکی دیگر از درخواست ها این است که دولت تکلیف استاندار کرمان را تعیین کند، تا هم مسئولین و هم مردم از این بلاتکلیفی بیرون بیایند، این بلاتکلیفی زیبنده دولت انقلابی و دیار کریمان نیست
 

حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: تنها سلاحی که آمریکایی ها در اختیار دارند و از طریق آن به دنبال رسیدن به خواسته های خود هستند سلاح تحریم است که دولت ما هم باید به دنبال راهکارها و برنامه هایی باشد تا این سلاح را بی اثر، کم اثر و یا خنثی کند.


امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات هسته ای کشورهای غربی باید اقدامات خود را متناسب با شروط جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و انجام دهند چرا که تعلل بیش  از حد، پیشرفت برنامه ای هسته ای ایران را به دنبال دارد اما دولت انقلابی باید اقتصاد و‌ معیشت را از مذاکره جدا کرده و با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند.


وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: مسئله مهمی که متاسفانه سالها در کشور و در میان جامعه مغفول مانده کتابخوانی بوده و یکی از  دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلسوزان عرصه فرهنگ و کتاب است.


حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: مسئولین باید با عزم ملی زیر ساخت ها را فراهم کرده و مردم مخصوصا جوانان نیر کمک و همیاری کنند و با فرهنگ سازی ‌کودکان را به این سمت سوق دهند.

خطیب جمعه قلعه گنج در خاتمه، از خدمات و زحمات مسئولین بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در شهرستان قلعه گنج تشکر کرد و گفت: شهرستان قلعه گنج همچنان نیازمند یاری و مساعدت بنیاد مستضعفان  برای محرومیت زدایی است و باید این بنیاد تا ریشه کن شدن محرومیت از این شهرستان بماند و در حوزه های مختلف فعالیت خود را انجام دهد.

کد خبر 1115298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha