اقتصاد کشور به ثبات در بازار سرمایه و بورس نیاز دارد

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه ما امروز در اقتصاد کشور به ثبات در بازار سرمایه و بورس نیاز داریم گفت: مسئولان باید با دقت و سرعت لازم اقتصاد کشور را مدیریت کنند تا کشور از توطئه ها و تحریم های دشمنان نجات یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز (جمعه، 21 آبان) در مصلی شهر انزلی با اشاره به مسئله برجام اظهار داشت: در شرایطی که اروپا و آمریکا به تعهدات خود در خصوص برجام عمل نکردند ما نیز نیازی به برگشت آن نمی بینیم ولی آمریکا باید به تعهدات خود عمل کند و سپس ما پای میز مذاکره بنشینیم.

 

 

امام جمعه انزلی به تلاش های انجام شده در بخش های مختلف اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: ما در اقتصاد می توانیم از راهکارهای جایگزین استفاده کنیم و دشمن نباید فکر کند می تواند ما را با حربه اقتصادی پای میز مذاکره بکشاند. ایران امروز در بحث هسته ای به غنی سازی 60 درصد رسیده و توانمندی اش در حال افزایش است و دشمن را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشته است.

 

وی ادامه داد: در مقوله اصلاح اقتصادی و معیشتی نیز کار بسیار مهمی داریم و از اولویت های ماست که باید از مسیر صحیح به آن برسیم و نیازمند یک جراحی در این بخش هستیم لذا روند اقتصاد کشور باید هوشمندانه و با دقت انجام شود.

 

وی متذکر شد: در این شرایط اقتصادی کشور همه به این نتیجه رسیده اند که از ارز چهار هزار و 200 تومانی فقط رانت خواران بهره بردند و سایرین نتوانستند از آن استفاده کنند. دولت و مجلس هم بدنبال آن هستند که مردم آثار یارانه ها را در سفره های خود ببینند به همین منظور باید به گونه ای عمل شود که آثار سوء آن در جامعه دیده نشود.

 

خطیب نمازجمعه انزلی ادامه داد: در این شرایط می بایست  مردم را توجیه کرد تا نگران نشوند و در این راه باید همه قوا همراه باشند و از رسانه ها برای آگاهی بخشی استفاده شود.

 

حجت الاسلام شمس الدین گفت: باید از شیوه های مختلف قدرت خرید مردم را افزایش داد تا نیازهای اولیه مردم تامین شود امری که در گذشته در آن خیلی موفق نبودیم.

 

وی اضافه کرد: نباید به گونه ای باشد که دلالان و سودجویان دست به کار سودجویانه مانند احتکار بزنند. در چنین شرایطی در بخشهای مختلف باید از اموری که در زندگی مردم تاثیرگذار است، اجتناب کرد مانند فروش خودرو که متاسفانه با سیاست و مدیریت غلط گذشته انجام می شود.

 

شمس الدین واسطه گری نمایندگان را از دلایل بروز مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: برخی تصمیمات ایجاد مشکل می کند مانند گرانی قیمت خودرو که جامعه را ملتهب کرد. باید اذعان داشت سیاست تولیدکنندگان خودرو افزایش قیمت نیست لذا باید مواظب بود که تصمیم بی مورد گرفته نشود.

 

امام جمعه انزلی با بیان اینکه ما امروز در اقتصاد کشور به ثبات در بازار سرمایه و بورس نیاز داریم تاکید کرد: مسئولان باید با دقت و سرعت لازم اقتصاد کشور را مدیریت کنند تا کشور از توطئه ها و تحریم های دشمنان نجات یابد.

کد خبر 1115341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha