مردم شهر نسبت به همدیگر دغدغه دارند/ محرومیت زدایی در مدیریت شهری

قاسم زاده به حفظ هویت شهری اشاره کرد و گفت: مردم پایبند به هویت شهر خود، نسبت به همدیگر و نیازهای شهر دغدغه و تعهد دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی قاسم زاده« در ویژه برنامه زنده رود اصفهان به ابعاد فرهنگی شهر و ضرورت حفظ هویت شهری اشاره کرد و اظهارداشت: هویت شهری مثل هویت خانوادگی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و اگر مردم نسبت به این هویت خود پایبند باشند همکاری و تعامل در امور مختلف وجود داشته و مقابله با طرح ها و برنامه ها ندارند.

 

شهردار اصفهان افزود: مردم پایبند به هویت شهر خود، نسبت به همدیگر و نیازهای شهر دغدغه و تعهد دارند و بی تفاوتی نسبت به نیازهای خود و یا دیگر شهروندان ندارند.

وی همین تعهد را علت نگرانی و هم گرایی مردم در مطالبه حق و حقوق کشاورزان شرق اصفهان خواند و اذعان داشت: شهروندان نسبت به کشاورزی شرق اصفهان و مشکلات شهر مثل آلایندگی، فرونشست و کمبود آب دغدغه دارند.

 

قاسم زاده ادامه داد: شهروندان به دلیل حفظ هویت شهری نسبت به مسائل و چالش های محل زیست خود دغدعه داشته و در برابر اتفاقات خوب یا بد بی تفاوت نبوده و از خود بازخورد نشان می دهند.

وی تعامل بین مردم و کارگزان در یک دیار را نیز مهم بیان کرد و گفت: هرچقدر این ارتباط بیشتر باشد شاهد دستاوردها و نتایج موثری در احیا و رشد هویت شهری خواهیم بود.

 

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: همواره در بخش های مختلف شهر حاضر می شوم و با مردم گفتگو می کنم که دیگر مدیران شهری نیز نسبت به این موضوع اقدام و در کنار مردم هستند.

 

*محرومیت زدایی در مدیریت شهری

 

وی به اولویت های مدیریت شهری در دوره جدید اشاره کرد و اظهارداشت: محرومیت زدایی از شهر جز این برنامه ها بوده که در مناطق حاشیه ای و بخش های مختلف انجام می شود.

به گفته قاسم زاده، همه محرومیت ها در حاشیه شهر نبوده و بسیاری از مناطق میانی و برخوردار هم دارای محله های محروم هستند و شهرداری به رفع این چالش می پردازد.

 

وی حاشیه نشینی را یکی از مهمترین چالش ها و معضلات کلانشهرهای کشور بیان کرد و گفت: این موضوع در اصفهان نیز وجود دارد.

شهردار اصفهان به موضوع ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی این شهر هم اشاره کرد و گفت: راه اندازی موزه در شهر جز ضرورت ها است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می شود و مردم هم که در خانه خود آثار تاریخی ارزشمند دارند می توانند در موزه قرار دهند.

کد خبر 1115367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha