اختلاف طبقاتی خلاف عدالت است

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه اختلاف طبقاتی خلاف عدالت است گفت: بابد در حمایت های بی حد و حصر، بی قید از دو کارخانه خودرو سازی در ایران که به هیچ احدی جوابگو نیستند، اصلاح رویه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز (جمعه ۲۱ آبان) با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع)، شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) را که دارای مقام شفاعت است، تسلیت گفت.

امام جمعه سنگر در ادامه به سرکشی ها و حضور میدانی سران سه قوه که باعث امید و دلگرمی مردم است اشاره و اظهار کرد: طی سال های گذشته این حضورها را نداشتیم و از شعارها، آرمان ها و توقعاتی که مردم انقلابی از مسئولین این نظام داشتند، دور شده بودیم.



وی با بیان اینکه اگر در کنار تشویق ها، نقدهای منصفانه هم نباشد و فقط تمجید و تعریف باشد این موضوع بیشتر به ما ضرر می رساند، تصریح کرد: البته نقد منصفانه خودش اوصافی دارد، و باید بدانیم که نقد و انتقاد کردن سلسله مراتب دارد.



محمدیان در ادامه به گرانی هایی که در جامعه وجود دارد اشاره و یادآور شد: رئیس جمهور فرمودند که ما اول به دنبال ثبات قیمت ها و پس از آن تولید و ارزش پول ملی هستیم.



وی اذعان کرد: باید بپذیریم که خیلی از مشکلات امروز را از نگاه مدیریتی سابق و نوع عملکرد شخص رییس جمهور قبلی، وزرا و مدیران کل و... متاثر هستیم.


محمدیان با ابراز تاسف از اینکه پول ملی ما جز پول هایی است که در دنیا ارزشش خیلی پایین آمده است گفت: در مسئله تولید نیز می بینیم کارخانه هایی داریم که نصف ظرفیت آن مشغول به کار هستند و یا کلا تعطیل شده اند.


وی همچنین بیان کرد: متاسفانه این وضعیت باعث شده که امروز آمار تحت پوشش های کمیته امداد در منطقه سنگر با وجود داشتن شهرک صنعتی و بسیاری از کارخانه ها به شش، هفت هزار نفر برسد چون با بیکاری روبرو هستیم.



محمدیان به رفتار آزار دهنده بعضی مدیران در این دولت جدید اشاره کرد و نامه افزایش حقوق برخی پزشکان متخصص توسط وزیر بهداشت به برنامه و بودجه را کار غلطی دانست و تاکید کرد: این اخلاف طبقاتی خلاف عدالت است.



وی همچنین اضافه کرد: چیزی که در طول ۴۲ سال گذشته مردم را اذیت کرده حمایت های بی حصر و بی قید از ۲ کارخانه خودرو سازی سایپا و ایران خودرو است که انجام می شود.



محمدیان ضمن درخواست از رئیس جمهور در اصلاح این رویه افزود: هنوز می بینیم که طبق رویه سابق، این دو کارخانه شب تا صبح یکباره قیمت خودروهایی که ارزششان آنقدر نیست را بالا می برند و در این مملکت به هیچ احدی جوابگو نیستند.



وی هچنین به برداشتن ارز ترجیحی توسط دولت  اشاره کرد که همه اقتصاد دانان و ریس جمهور هم به آن اذعان دارند و ادامه داد: البته با برداشتن این ارز ترجیحی قیمت ها اوج می گیرد، بعضی ها به بهانه اینکه ارز ترجیحی را برداشتند بعضی کارخانه ها قیمت ها را چند برابر می کنند اگر چه باید بگوییم در این هشت ساله نیز مشاهده کردید که کارخانه هایی که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومنی هم گرفتند ولی کالایی که به دست مردم رساندند با ارز آزاد حساب می کردند و این خودش جای گله دارد و باید نظارت شود که این پول ها کجا رفته است.



محمدیان افزود: مهمترین مولفه های تراز اقتصادی کشورها در دنیا بحث خودروسازان، میزان صادرات و مدل ماشین ها و... است که بجایی رسیده اند یا خیر اما اگر با این تراز به این دو کارخانه خودرو سازی در ایران نگاه شود باید ببینیم تراز و معیار فرهنگ و باور مردم از این دو شرکت چقدر متضرر شده است.


 
وی تاکید کرد: ما شعار «ما می توانیم» را می دهیم زیرا استعدادهای فراوانی داریم، مثلا فرش ایرانی، به برند و معیار صنعت کشور ضرر نزده و همه جای دنیا فرش ایرانی بهترین فرش شناخته می شود یا بسیاری از تولیدات لوازم خانگی ما در کشورهای همسایه صادر می شود.



وی ادامه داد: اما این ۲ خودرو ایرانی نسبت به تولید و برند ملی به ما لطمه زده اند و از این رو این بی قیدی و حمایت های بی جا از این ۲ خودرو سازی جای تامل دارد، نکند در پستوها و تاریک خانه ها چیزهای دیگری هست که یکسری از آن منافعی را می برند که ملت بی اطلاعند.



وی اظهار کرد: اگر مسئله شفافیت آرای نمایندگان مشخص نشود باید به شما نمایندگان گفت که این رایی که از مردم گرفتید حرام است، چون شما با شعار شفافیت و این وعده ها از مردم رای گرفتید و با گذشت دو سال از عمر این مجلس هنوز این طرح به صحن علنی برنگشته و تعیین تکلیف نشده است.



وی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولین در مهیا کردن و پیگیری زمین برای طرح نهضت ساخت مسکن ملی، گفت: دولت به دنبال این است که مسکن ارزان برای کسانی که مستاجر هستند و یا توان خرید خانه ندارند، فراهم کند و خوشبختانه در منطقه گیلان استقبال خوبی از این طرح شده است.



محمدیان افزود: در سال هایی که بحث مسکن مهر بود برخی خودخواهی ها، تعلل ها و بی مسئولیتی ها سبب شد که اطراف ما همه مسکن مهر بسازند اما جوانان سنگری از این طرح بی بهره ماندند ولی اکنون خوشبختانه مسئولین پیگیر شدند و زمین هایی را جانمایی کرده اند.



وی در کنار نهضت ملی مسکن داشتن نهضت ملی آسفالت را نیز خواستار شد و افزود: مردم رشت از سه نماینده خود این را می خواهند که در زمینه زیر ساخت ها و بحث آسفالت در سنگر که خیلی عقب هستیم، توجه بیشتری داشته باشند.



محمدیان از نمایندگان خواست یک گزارش دو سالانه را در فضای رسانه به مردم شهرستان ارائه دهند تا کارهای انجام شده و در دست اجرا به اطلاع مردم برسد و با مطالبه به حق مردم و رسیدگی مسئولان از عقب افتادگی در حوزه زیر ساخت ها که در بخش سنگر داریم، نجات یابیم.

کد خبر 1115368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha