ماموریت اصلی نظام جمهوری اسلامی خدمت صادقانه به ملت است

حجت الاسلام غبیشاوی ماموریت اصلی نظام جمهوری اسلامی را خدمت صادقانه به ملت دانست و گفت: رفع موانع موجود در مسیر رشد و اعتلای کشور و برطرف کردن دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۲۱ آبان) در آئین عبادی سیاسی خطبه های این هفته نمازجمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، ماموریت اصلی نظام جمهوری اسلامی را خدمت صادقانه به ملت و رفع موانع موجود در مسیر رشد و اعتلای کشور و برطرف کردن دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم برشمرد و اظهار کرد: ایجاد امنیت در کاهش آمار بیکاری و بهبود معیشت مردم موثر است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با اشاره به افزایش آمار سرقت در سطح شهر آبادان افزود: این موضوع مردم را آزار می دهد و نیروی انتظامی باید تمام توان خود را در حفظ امنیت مردم با همکاری بسیج به کار گیرد.

 

وی تصریح کرد: ما نباید فقط از نیروی انتظامی انتظار امنیت را داشته باشیم همه ما از نیروهای بسیجی و ادارات دولتی باید در کنار آن‌ها همکاری کنیم.

 

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه دستگاه‌ های متولی، مسئول کنترل بازار و گرانی هستند اضافه کرد: موضوع گرانی و تورم تاثیر بسزایی در معیشت مردم و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی دارد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز با ابراز همدردی با خانواده نابینای آبادانی که در فرودگاه مستقر بودند تاکید کرد: خوشبختانه مشکل این خانواده با پیگیری های صورت گرفته حل شد و فردا برای دیدن آنها به فرودگاه خواهیم رفت.

 

امام جمعه آبادان به مسئله کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه مسئله کتاب و کتابخوانی در جامعه کمرنگ شده چراکه فضای مجازی با آن رقابت می‌کند، البته در راستای ترویج کتابخوانی بخش عمده‌ای از را می توان از طریق فضای مجازی دنبال کرد، جای کتاب را نمی شود با چیز دیگری پر کرد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی همچنین در بخشی از سخنان خود با انتقاد از وضعیت آب شرب بی کفیت و شوری بسیار زیاد آب خاطر نشان کرد: وضعیت باران پائیزی امسال خوشبختانه به لطف خداوند متعال بهتر شده است و انتظار داریم آب پشت سد ها را رها سازی کنند تا وضعیت شوری آب، به ویژه در امر کشاورزی و نخلیلات بهتر شود.

 

وی مسئله کانال های دفع آب های سطحی در شهر آبادان را یک مشکل جدی عنوان کرد و یاد آور شد: از شهرداری و آبفا می خواهیم با تمهیدات و برنامه ریزی کاری کنند که در بارندگی مردم با مشکل جدی روبه رو نشوند.

 

کد خبر 1115382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha