برگزاری بیش از ۱۸۰ برنامه همزمان با هفته کتاب در ملایر

آخشیک گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۱۸۰ برنامه مختلف در سطح شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

«سید مهدی آخشیک» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: امسال نیز  بیست و نهمین دوره هفته کتاب در ملایر نیز همزمان یا سراسر کشور با پیش بینی برنامه‌های مختلف از 24 تا 30 آبان ماه شروع می‌شود.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با بیان اینکه شعار امسال با عنوان «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» برای هفته کتاب است افزود: در شهرستان ملایر نیز بیش از 180 عنوان برنامه در  این هفته انجام خواهد شد.

وی رو نمایی  از دو کتاب  شامل " پسران الوند" و " طلبه عشق"  به قلم " لیلا گودرزیانفرد " از انتشارات بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و با همکاری بنیاد حفظ آثار استان همدان در محل کتابخانه علامه امینی را از جمله ب رنامه های هفته کتاب در ملایر دانست.

وی دیدار با امام جمعه ملایر و دیدار کتابداران با فرماندار، غبارروبی  مزار شهدا و سرکشی به تعدادی از خانواده های معظم شهدا و...را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در ملایر برشمرد.

آخشیک همچنین از برگزاری برنامه مشترک سینما بهمن و سینمای جوان سینمای اقتباسی خبر داد و تصریح کرد:  برگزاری مشاعره کتاب به صورت "اسکای روم "، نشست کتابخوان به صورت حضوری و اجرای نمایشنامه عروسکی  از دیگر برنامه های این هفته در شهرستان ملایر است

وی در ادامه معرفی کتاب " این خانه پر از محمد است" به صورت حضوری، برپایی کارگاه آموزشی ۵۰ روش علاقمند کردن کودک به مطالعه در اینستاگرام، را از دیگر برنامه ها در این هفته در ملایر برشمرد و گفت:برگزاری برنامه آموزش تندخوانی در کتابخوانه علامه مجلسی در فضای اینستاگرام و مسابقه اینستاگرامی، معرفی کتاب و قصه گویی به صورت اینستاگرامی از دیگر برنامه ها خواهد بود.

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر برگزاری نشست با اصحاب رسانه ، برگزاری نشست معنویت ادبیات کودک و معرفی کتاب ده قصه از امام زمان(عج) را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کتابیخانه‌های شهرستان ملایر دانست و تصریح کرد:  برپایی مسابقه نقاشی و آئین قصه گویی، برگزاری جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های شهرستان و برنامه جمع خوانی به صورت " اسکای روم" ، کلاس آنلاین زنده و جلسات مجازی، در طول هفته کتاب از  دیگر برنامه های این هفته در ملایر خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر از کلنگ زنی کتابخانه " شهید مسعودی پور"  خبر داد و گفت:  ویژه برنامه علاقمند کردن کودکان به مطالعه ویژه مادران به صورت حضوری و برنامه شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) در محل کتابخانه امینی در اینستاگرام، برگزاری جشن کتاب با همکاری کانون های سامن و ازندریان، جمع خوانی کتاب امام زمان(عج)، از دیگر برنامه های به مناسبت هفته کتاب در ملایر است.

وی اضافه کرد:   برگزاری نشست کتابخوان با همکاری کانون امینی، آیین نقد کتاب، اجرای طرح پیشخوان کتاب و کتاب درمانی و پیاده روی کتابداران، از دیگر برنامه ها ی ملایردر طول هفته کتاب، به شمار می‌رود.

آخشیک با بیان اینکه در حال حاضر 23 کتابخانه عمومی شامل 22 کتابخانه شهری و  روستایی و یک کتابخانه مشارکتی در ملایر فعالیت دارند  یادآور شد:  بیش از۲۱۴ هزار نسخه انواع کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد.

کد خبر 1115398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha