هیچ خدمتی بالاتر از ساختن اندیشه انسان ها نیست

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید ترجمه اندیشه های سالم به دست طالبان علم برسد، گفت: با کتاب می توان با امام صادق (ع) هم نشین شد و بدانید که خدمت به انسان به معنای خدمت به اندیشه است و هیچ خدمتی بالاتر از ساختن اندیشه انسان ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (22 آبان) در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: به دنبال این باشید تا نوشته های سالم به دست علاقمندان به علم برسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب 2 خاصیت دارد، افزود: اولین خاصیتش این است که کتاب ترجمه اندیشه است و علم و تفکر و با مرگ افراد دفن می شود و دومین خاصیت کتاب این است که تاریخ را به هم متصل می کند و بُعد زمان را از بین می برد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: وقتی که بنا است به بشر خدمت کنیم باید ترجمه اندیشه های سالم را به دست انسان ها برسانیم و اگر اندیشه های مریض را که در نوشته ای منعکس شده است به خورد مردم بدهیم باعث ایجاد یک مسمومیت شده ایم و این یک نوع خیانت است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به نشان «کتاب خوب» گفت: این نشان به این معناست که نویسنده نسبت به موضوع نوشته شده صاحب نظر باشد و سوادش را داشته باشد و نوشته کتاب ها باید از هرگونه اغرضا غیر علمی مصون باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بحث هم نشینی اشاره کرد و افزود: در روایات و قرآن کریم آمده است که با هر کسی هم نشین نشوید و هم نشین باید سه ویژگی داشته باشد اول اینکه ظاهر آن انسان را به یاد خدا بندازد و سخنش بر دانش انسان بیفزاید و انسان را به شوق آخرت بیاندازد.

 

وی با بیان اینکه با کتاب می توان با امام صادق (ع) هم نشین شد، ادامه داد: علاقمندان به کتاب را به سمت خواندن آثار سرگذشت انسان هایی که پاک زیستن و پاک از دنیا رفته اند سوق دهید.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر کتاب لغزنده است، گفت: خدمت به انسان به معنای خدمت به اندیشه است و هیچ خدمتی بالاتر از ساختن اندیشه انسان ها وجود ندارد و باید قدر آن را بدانید چرا که امین خدا و مردم هستید و بدانید که هیچ گناهی بالاتر از ایجاد انحراف در اندیشه انسان وجود ندارد.

کد خبر 1115486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha