لزوم مدیریت آب زراعی و کاهش دغدغه کشاورزان

فتح اللهی با بیان اینکه هر ساله شاهد کاهش آب مخزن سد سپیدرود هستیم بر لزوم مدیریت آب زراعی و کاهش دغدغه کشاورزان تاکید کرد وگفت: جهت جلوگیری از هدر رفت آب شخم زمستانی افزایش و فرهنگ سازی شود.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (شنبه، ۲۲ آبان ) در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان رشت اظهار کرد: گیلان به دلیل بارش‌های فراوان دارای منابع آبی مناسب است.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه با ذخیره‌سازی آب‌های روان و بارش می‌توان از خشکسالی و نیاز شدید آب در فصول زراعی جلوگیری کرد گفت: فرهنگ سازی بین کشاورزان یکی از مقوله‌هایی است که از هدر رفت آب در نیمه دوم جلوگیری می‌کند.

 

وی با اعلام اینکه افزایش شخم زمستانی یکی از برنامه‌هایی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: بنا به موقعیت مکانی، محصولی کشت شود که در مقابل کمبود آب نیز مقاوم باشد.

 

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه شاهد کاهش سطح آبی زیرزمینی هستیم اظهار داشت: متاسفانه شاهد کاهش قابل ملاحظه حجم آب موجود در مخزن سد سپید رود به نسبت سال گذشته هستیم.

 

وی به آب موجود در پشت سد اشاره کرد و ادامه داد: ۱۶۰ میلیون مکعب حجم فعلی مخزن سد سپیدرود است که در مشابه سال گذشته این ظرفیت ۳۵۰ میلیون مکعب و سال قبل تر از آن ۵۰۰ میلیون مکعب بوده که بایستی از همین آمار به اهمیت این موضوع در فصل زراعی جدید پی برد.

 

فتح اللهی افزود: امسال بایستی با تمام توان اولویت خود را در کنار بحث اشتغال، بر سرموضوع ساماندهی آب شهرستان و کاهش دغدغه کشاورزان بگذاریم.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در کمیته برنامه ریزی امسال، اعتبارات آب منطقه ای برای ساماندهی آب شهرستان از ۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سال گذشته به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حدود دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 1115577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha