اجرای مانور مقابله با تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شمال غرب شهرستان شیراز

سیروسی گفت: نخستین مانور در حوزه قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان شیراز با پوشش دهی شمال غربی شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (شنبه 22 آبان) با اشاره به برگزاری نخستین مانور در حوزه قرارگاه شماره 2 پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان شیراز در جمع خبرنگاران گفت: این مانور با پوشش دهی شمال غربی شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز افزود: از قرارگاه های پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شیراز به عنوان راهکار مناسبی برای استفاده از امکانات دستگاهای مختلف برای هم افزایی و افزایش کارایی گشت های حفاظت اراضی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، توسط استان های دیگر نیز می تواند الگوبرداری شود.

وی اضافه کرد:  با هماهنگی انجام شده توسط قرارگاه شماره ۲ حفاظت اراضی و با دعوت از نمایندگان دستگاه های متولی امور زمین، شامل شهرداری منطقه ۱۰، معاونت اجرایی شهرداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، بخشداری مرکزی، گشت جرائم و  کارشناسان امور اراضی شهرستان شیراز، از مبدا قرارگاه در شمال غربی شهرستان آغاز شد و باغ های بلوار دکتر حسابی، نهر اعظم، انجیره و گلستان در منطقه گویم بازدید و بررسی شدند.

سیروسی اعلام کرد: در این مانور همچنین تعداد 20 مورد اخطاریه و دیوارنویسی انجام شد هیئتی شامل مسؤلین و کارشناسان امور اراضی و یگان حفاظت استان خوزستان با هدف آشنایی و الگوبرداری از فعالیت های قرارگاه های پیشگیری و حفاظت از اراضی کشاورزی حضور داشتند.

وی ادامه داد: به توصیه دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و با هدف واکنش سریع به تخلفات تغییر کاربری ها در اراضی کشاورزی، سه  قرارگاه حفاطت از اراضی در شهرستان شیراز پیش بینی شد که بلا فاصله ۲ قرارگاه تاسیس و وارد عمل شدند.

سیروسی اعلام کرد: وظیفه ذاتی و قانونی این قرارگاه اجرای احکام صادره از دستگاه‌ های قضایی است و هفت مورد ساخت و ساز از نوع دیوارکشی و نصب در ورودی در مساحت حدود پنج هزار متر مربع که در آغاز مرحله تخلف بود با هماهنگی و به صورت قانونی تخریب شد و با توقیف وسایل و ابزارآلات مربوط به مشاور املاک غیرمجاز در محدوده قرارگاه شماره ۲ حفاظت اراضی از ادامه ساخت آن جلوگیری شد.

کد خبر 1115579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha