۸۶ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان  سمنان فعالیت می کنند

حجت الاسلام موسوي با اشاره به فعالیت ۸۶ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: ۱۴ هزارو۸۳۹ نفر دراین کتابخانه ها عضو هستند.

حجت الاسلام «سید علی موسوی» درحاشیه بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری انتظار شهرستان سرخه درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان؛ با اشاره به فعالیت  ۸۶ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان  سمنان گفت: در این کتابخانه‌ها، کتاب‌های هنری، اجتماعی، دینی و آموزشی، کمک آموزشی، دانشگاهی موجود است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب وکتابخوانی درکانون های فرهنگی هنری مساجد اظهارداشت: حوزه کتاب از مزایای رقابتی ستاد هماهنگی کانون‌های فهما به شمار می رود.

 

وی با تأکید برتوجه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نسبت به برنامه های رواق کتاب در طرح ملی فهما ادامه داد: برنامه ها را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

 

حجت الاسلام موسوي اشاره به اینکه کتابخانه های  مساجد یکی از بهترین فرصت های ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی محسوب می شوند اظهارداشت: کتابخانه های مساجد در همه شهر و روستاها دایر هستند و کتاب مورد نیاز را در اختیار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان قرار می دهند. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نظیر ساخت کتابخانه را بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان دانست و افزود: ۶۳ کتابخانه شهری و ۲۳ باب روستایی در کانون مساجد استان سمنان فعالیت دارند.

 

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های مختلفی در کتابخانه‌های مساجد استان سمنان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، جذب جوانان و نوجوانان  وبه ویژه کودکان به کتابخانه مساجد، انس بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و ترغیب به مطالعه کتب دینی و مفید برگزار شود ادامه داد: مطالعه‌ یکی‌ از بهترین‌ راه‌های‌ غنی‌ سازی‌ و بهره‌وری‌ از اوقات‌ فراغت‌ است‌ و استفاده‌ مطلوب‌ و شایسته‌ از این ‌اوقات‌ تأمین‌ کننده‌ سلامت‌ روان‌ و رشد و تعالی‌ شخصیت‌ انسان‌ است‌.

 

حجت الاسلام موسوي کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه را یکی از کانون های شاخص استان سمنان در حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کردوافزود: این کانون فرهنگی هنری  فعالیت های خوبی را در سال های گذشته و در حال حاضر در دستور کار دارد که انتظار می رود این برنامه ها در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شود.

 

وی گفت: انتقال تجربیات مورد توجه مدیر کانون انتظار باشد تا سایر کانون های شهرستان و استان نیز در حوزه کتاب و کتابخوانی موفقیت های خوبی کسب کنند و شاهد فعالیت گسترده کانون های مساجد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.

 

در آستانه هفته کتاب وکتابخوانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از کتابخانه کانون فرهنگی هنری انتظار شهرستان سرخه بازدید کرد.

کد خبر 1115627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha