لزوم اختصاص تسهیلات به غنای کیفی و محتوایی کتابخانه ها 

میثم تارم گفت: مسئولین باید به لحاظ سخت افزاری و فضای کمی، توسعه کتابخانه ها را با همکاری خیران انجام دهند و تسهیلاتی نیز برای غنای کیفی و محتوایی کتابخانه ها در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۲ آبان ماه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت با امام جمعه، دیدار کرد.



حجت الاسلام «میثم تارم» در این دیدار، ضمن گرامیداشت هفته کتاب، گفت: از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب، وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور است.


رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: مسئولین باید به لحاظ سخت افزاری و فضای کمی، توسعه کتابخانه ها را با همکاری خیران انجام دهند و تسهیلاتی نیز برای غنای کیفی و محتوایی کتابخانه ها در نظر بگیرند.



وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر، شهرداری و دیگر مسئولین نسبت به احداث کتابخانه های جدید در سطح شهر اقدام کنند.


حجت الاسلام تارم اولین، اساسی ترین و مقدمه هر پیشرفت و‌ تمدنی کتاب دانست و تصریح کرد: فرهنگ و تمدن کشور را با میزان توجه مردم آن کشور نسبت به کتاب می‌سنجند.
 

 

فضای کتابخانه ای شهرستان جیرفت به لحاظ فیزیکی در فقر است 



«اکبر صالحی» در این دیدار، گفت: شهرستان جیرفت در مجموع ۶ کتابخانه عمومی دارد که هیچ یک از این کتابخانه ‌ها در خور شان این شهرستان نیست.


رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت افزود: ساختمان کتابخانه جیرفت علاوه بر فرسودگی، پاسخگوی نیاز جمعیت هم نیست و فضای کتابخانه ای شهرستان جیرفت به لحاظ فیزیکی در فقر است.


وی اضافه کرد: کتابخانه جیرفت ۸ هزار عضو فعال  دارد و ماهیانه ۱۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه ها به امانت داده می شود.

صالحی در خاتمه عنوان کرد: ۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه زندان جیرفت وجود دارد که مورد استقال زندانیان و پرسنل قرار گرفته است.

کد خبر 1115677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha