۱۷۰ هزار نمونه خون بندناف در کشور ذخیره‌سازی شده است

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: بیش از ۱۷۰ هزار نمونه خون بند ناف در کشور ذخیره سازی شده است که این مهم ایران را به بزرگترین بانک خون بند ناف در خاورمیانه تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در جمع اصحاب رسانه کردستان با تبریک روز جهانی خون بند ناف اظهار کرد: خانواده‌ها هرچقدر بیشتر در خصوص اهمیت ذخیره خون بند ناف آگاه باشند بیشتر می‌توانند به سلامت خود کمک کنند.

 

 

وی اعلام کرد: از سلول‌های بنیادی مهم خون بند ناف است که بلافاصله بعد از تولد می‌توان جمع‌آوری کرد و در درمان بیماری‌های مختلف از جمله بیماری های خونی از آن بهره برد.

 

 

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان بیان کرد: در صورت ذخیره‌سازی خون بندناف، سلول‌ها تا مدت نامحدود می‌توان نگهداری کرد.

 

ضرابی افزود: در حال حاضر ۳۹ دفتر در کل استان‌های کشور فعال است و در اقلیم کردستان و کشور عمان نیز هر کدام یک دفتر بانک خون بند ناف فعال شده تا نسبت به ذخیره‌سازی خون بند ناف اقدام کنند.

 

 

وی با بیان اینکه تهران، اصفهان،خراسان رضوی، آذربایجان غربی و کردستان از استان‌هایی هستند که بیشترین ذخیره خون بند ناف را دارند، بیان کرد: بیش از ۱۷۰ هزار نمونه خون بند ناف در کشور ذخیره سازی شده است که ایران را به بزرگترین بانک خون بند ناف در خاورمیانه تبدیل کرده و در کشور‌های دیگر این رقم کمتر است.

 

 

۸۰ بیماری خونی و غیرخونی توسط سلول‌های بنیادی قابل درمان است

 

 

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان به کاربردهای سلول‌های خون بندناف پرداخت و اضافه کرد: پتانسیل درمان بیش از هشتاد بیماری خونی و غیرخونی توسط این سلول‌ها قابل درمان است و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ کارآزمایی بالینی در دنیا برای بیماری‌های اطفال و بالغین از جمله فلج مغزی، اوتیسم، ناهنجاری‌ قلبی نوزادان، دیابت و غیره در حال انجام است.

 

 

ضرابی تصریح کرد: در کشور ما تجربه انجام کارازمایی بالینی را داریم که در سال ۹۸  بزرگترین طرح تحقیقاتی با استفاده از سلول‌های بنیادی بندناف و خون بند ناف برای ۱۲۰ کودک چهار تا ۱۴ سال فلج مغزی انجام شده است

 

 

بدنبال ایجاد پالایشگاه محصولات زایمانی هستیم

 

 

وی همچنین به اهمیت ضمائم زایمانی پرداخت و عنوان کرد:  بافت بند ناف، پرده و‌ مایع جنینی یا آمنیوتیک، از جمله این ضمائم است که با این موارد بدنبال پالایشگاه محصولات زایمانی هستیم که مشابه آن وجود ندارد و امروزه بیش از ۳۰ محصول از این زباله بیولوژیک به دست می‌آید که امیدواریم بتوانیم فراوری کنیم.

 

 

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و‌ توسعه محصولات و خدمات را از چشم‌انداز‌ها و اقدامات در دست اجرای این شرکت دانست و گفت: صادرات محصولات سلولی نیز جزو این اقدامات است.

 

 

ضرابی از راه‌اندازی پویش همدلی در کشور خبر داد و گفت: این اقدام به منظور حمایت از بیماران نیازمند انجام خواهد شد.

 

 

وی به هزینه‌های اولیه ذخیره‌سازی خون بند ناف پرداخت و بیان کرد: سعی داریم برای مناطقی که شرایط اقتصادی مطلوبی ندارند حمایت‌هایی برای امکان ذخیره خون بندناف نوزادان فراهم شود.

کد خبر 1115679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha