روحانیون در اجرای برنامه های فرهنگی مساجد نقش موثری دارند

حجت الاسلام موسوي با اشاره به نقش مهم روحانيون و مبلغان در اجراي برنامه‌ هاي فرهنگي در مساجدگفت:حوزه‌هاي علميه از ظرفيت بزرگي براي فعال‌سازي و رونق بيشتر فعاليت‌هاي فرهنگي در مساجد برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازاستان سمنان؛حجت الاسلام «سیدعلی موسوی» در دیدار با مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان سمنان با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجدگفت: ین طرح در قالب شبستان و رواق‌های مختلف ۱۲ گانه در سامانه بچه های مسجد تعریف شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: در این راستا کانون های مساجد استان می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت فعالیت های خود در ۴۰ حوزه اقدام و امتیاز های لازم جهت حضور پر رنگ در سومین رویداد ملی فهما کسب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه  کانون های مساجد با همکاری سایر ارکان مساجد و زیر نظر امام جماعت فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری را با محوریت دین و اخلاق برگزار می کنند و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می کنند اظهارداشت: ائمه جماعت مساجد می توانند نسبت به مدیریت برنامه های مسجد ذیل رواق ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوي ادامه داد: ثبت  گروه‌های نمایش، سرود، فیلم، تولیدات چند رسانه‌ای، طرح‌های فرهنگی، آزمون‌های مختلف، آتار تولیدی و هنری کانون ها، کار آفرینی از جمله محور های مختلف حضور کانون‌ها در رویداد ملی فهما است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به نقش مهم روحانیون و مبلغان در اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد،اظهارداشت:حوزه های علمیه ظرفیت بزرگی برای فعال سازی و رونق بیشتر فعالیت های فرهنگی در مساجد هستند.

 

وی گفت: ائمه جماعات در مساجد زیرمجموعه های مختلفی دارند و کانون ها فهما نیز یکی از ارکان مسجد می باشند که با اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری زمینه ای را برای جذب کودکان و نوجوان به مساجد فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام موسوي گفت: برگزاری جلساتی با روحانیون و مبلغان در مناطق مختلف استان می تواند در اجرای برنامه های فرهنگی هنری کانون های مساجد در شهر و روستاهای سطح استان تاثیرگذار باشد.

 

کد خبر 1115681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha