شهدا شاخصه های صراط مستقیم و تبعیت از ولایت فقیه را به ما نشان می دهند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه شهدا شاخصه های صراط مستقیم و تبعیت از ولایت فقیه را به ما نشان می دهند، گفت: کنگره ملی ۳ هزار شهید ایلام، فضای استان را به نام و یاد شهدا عطرآگین کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۲ آبان) در مراسم رونمایی از تابلو فرش های تمثال مبارک ۳ هزار شهید این استان، اظهار کرد: شهدا ستاره تابناک هدایت جامعه ما بوده و هستند، شهدا، چراغ های نورانی هستند که در پرتو نور آنها مسیر را می یایبم.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه شهدا شاخصه های  صراط مستقیم و تبعیت از ولایت فقیه را به ما نشان می دهند، گفت: شهدا ناظر بر رفتار و عملکرد ما هستند، شهدا در بین ما حضور دارند، گام برداشتن در مسیر و راه شهدا و تمسک جستن به آنان ما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: ما باید برای زنده نگاه داشتن نام و یاد و خاطره شهدا تلاش کنیم به ویژه در شرایطی که دشمنان تمام تلاش خود را برای پاک کردن یاد و نام شهدا  و  فرهنگ ایثار و شهادت در  جامعه اسلامی به کار می بندد.

 

وی با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری  کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام، یادآور شد: کنگره ملی شهدای استان، فضای استان را به نام و یاد شهدا عطرآگین کرده است، امروز ما نیاز داریم لحظه به لحظه شنوای طنین نام  شهدا و یاد شهدا باشیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: زحماتی که در طول چند ماه گذشته  برای تابلو فرش های سه هزار شهید استان ایلام  انجام داده اند، قابل تقدیر است که تصویر هر شهید  در قالب هنر طراحی شده و به خانواده های شهدا تحویل می شود و ماندگار خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام گفت: از نظر معنوی  نگاه پرمهر شهدا به خانواده خودشان، به پدر و مادر  شهدای عزیز همواره وجود دارد و تصویر این شهدای عزیز در منازل انسان را به یاد شهدا  خواهند انداخت و ما باید تلاش کنیم که نسل امروز جامعه بیش از پیش با فرهنگ ایثار و شهادت و نام و یاد شهدا مانوس شود.

 

وی با تاکید بر اینکه  ما باید این ارزش های دینی و دفاع مقدس را به عنوان بهترین پدیده ای که می تواند سرنوشت پرافتخاری را برای ما رقم بزند، در جامعه احیا و حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: امید است که نگاه شهدا مشمول حال همه ما شود و از شهدا استمداد داریم که دست ما را بگیرند و مسیر را به ما نشان دهند.

 

گفتنی است، در این مراسم از تابلو فرش تمثال مبارک ۳ هزار شهید استان ایلام با حضور مسولان اجرایی و فرهنگی استان ایلام و خانواده ها، پدران و مادران شهدا رونمایی شد.

کد خبر 1115748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha