شهدا نفیس ترین گوهر زندگی خود را نثار کردند

حجت الاسلام اسدالله زاده گفت: شهداء نفیس‌ترین گوهر زندگی جان خود را در راه اسلام و ارزش‌های اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور نثار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «حامد اسدالله زاده» uصر شنبه) 22 آبان ) در مراسم هفتمین روز شهادت شهید رضا هدایتی با بیان اینکه شهداء نفیس ترین گوهر زندگی جان خود را در راه اسلام و ارزشهای اسلامی و در راه حفظ تمامیت ارضی کشور نثار کردند گفت: باور ما مسلمانان جهان این است که شهدا زنده اند و حیاتی ابدی دارند.

 

امام جمعه خمام تاکید کرد: شهداء فراتر از محدودیت های عالم مادی از گوهر جان خود عبور کردند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند؛ آنها ثابت کردند در راه اسلام و ارزشهای اسلام بر سر عهد و پیمان خود با سرور و سالار شهیدان مانده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان صلح و امنیت دم از ارزشها زدن آسان است، افزود: دست کشیدن از تمایلات مادی و دفاع از مرز و بوم و ارزشهای اسلام و انقلاب زمانی ارزشمند است که منافع شخصی در خطر باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: در دنیایی که پر از پلشتی ها و نافرمانی های زندگی عالم مادی است افراد تا آنجا پای آرمان ها می ایستند که منافع آنها در خطر نباشد اما شهداء از ارزش های اسلام دست نکشیدند و این باور زیبا را که در قرآن کریم به آن اشاره شده است را به نیکی فرا گرفتند.

 

 

شبنم کهنی هنرمند نقاش اهل انزلی نیز تصویر شهید رضا هدایتی را بر بوم نقاشی به مادر این شهید هدیه کرد. وی پیش از این تصاویر شهید سردار سلیمانی، رضا نظری هنرمند طنزپرداز و عزیز طویلی نویسنده و تاریخ نگار اهل انزلی را به تصویر کشیده بود.

 

گفتنی است، سرباز وظیفه رضا هدایتی سرباز هنگ مرزی سردشت، حین کنترل و پایش نوار مرزی در منطقه "بلفت" واقع در ۱۵ کیلومتری این شهرستان، به دست اشرار مسلح به شهادت رسید. وی بهمن ماه سال ۱۳۹۹ برای دفاع از این مرز و بوم به هنگ مرزی سردشت اعزام شده بود و بلافاصله پس از اصابت گلوله تروریست ها به مراکز درمانی انتقال یافت اما به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهرستان بندرانزلی ۴۱۸ شهید جنگ تحمیلی، ۲ شهید مدافع حرم و یک شهید مدافع وطن دارد و حرم ۶ شهید گمنام در این شهرستان قرار دارد.

کد خبر 1115782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha