جشنواره بین‌ المللی هنرهای شهری در بهار ۱۴۰۱ مهمان مشهد خواهد شد

ارجائی گفت:جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری در بهار ۱۴۰۱ مهمان شهر مشهد خواهد شد و امید داریم خاطرات خوبی را در ذهن شهروندان و زائرین بر جای بگذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عبدالله ارجائی» شامگاه(۲۲ آبان) در آیین آغازین جشنواره بین ‌المللی هنرهای شهری مشهد اظهار کرد: یکی از رسم های زیبا ما ایرانیان این است که در آستانه سال نو خانه تکانی انجام می‌دهیم و با خرید لباس های نو با تمام وجود به استقبال بهار می رویم.

 

شهردار مشهد با اشاره به برگزاری جشنواره استقبال از بهار در چند سال گذشته، ادامه داد: چند سال قبل با ابتکار شهردار مشهد (مهندس پژمان) یک اتفاق جدید در شهر رخ داد و آن این بود که در آستانه بهار، المان های شهری مهمان شهر شد، مردم و زائرین نیز استقبال خوبی انجام دادند.

 

وی بیان کرد: از سوی دیگر با این اقدام هنرمندان خوب ما نیز فرصت هنرنمایی پیدا کردند، امروز ۱۳ سال از آن ماجرا می گذرد و زائرین و مجاورین امام رضا (ع) منتظر رونمایی از آثار چهاردهمین جشنواره هستند.

 

ارجائی با بیان اینکه این جشنواره با سال های قبلی خود متفاوت است، تاکید کرد: در جشنواره ۱۴۰۱ از هنرمندان بین المللی نیز دعوت به عمل آمده است و مردم ما نیز حضور جدی تری در بخش داوری دارند، جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری در بهار ۱۴۰۱ مهمان شهر مشهد خواهد شد و امید داریم خاطرات خوبی را در ذهن شهروندان و زائرین بر جای بگذارد.

 

«سید مجتبی منتظری» هم در حاشیه این مراسم (ع) اظهار کرد: هرساله در ۱۳ سال گذشته در ایام نوروز و شروع فصل بهار، مشهد با حضور زائرین و مجاورین خود به استقبال رونمایی از المان های هنری می رود، رویکرد بین المللی این جشنواره در سال جدید وجه تمایز آن با دوره های قبل است.

 

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: مبلمان شهری مشهد برای نوروز ۱۴۰۱ در قالب جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد آماده خواهد شد. شهرداری مشهد در حال تدارک این است که هنرمندان جهان اسلام نیز بتوانند در این جشنواره نقش آفرینی کنند.

 

منتظری تاکید کرد: از همه هنرمندان مشهدی و بین المللی می خواهیم تا نسبت به انتشار این فراخوان توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 1115824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha