کتابداران مساجد چهارمحال و بختیاری دوره های مهارت افزایی را فرا می گیرند

کتابداران مساجد در چهارمحال و بختیاری دوره مهارت افزایی را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در مساجد فرا می گیرند.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: دوره مهارت افزایی کتابداران کتابخانه های مساجد در کانون های شاخص رواق کتاب، به طور تخصصی توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ایجاد و تقویت بخش ویژه کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه های مساجد، استعدادیابی در بخش کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان و آموزش کتابداران در حوزه تخصصی کودک و نوجوان از اهداف دوره مهارت افزایی کتابداران کتابخانه های مساجد است.

 

وی ابراز کرد: ارتباط گیری با کانون های مشارکت کننده در طرح و نظارت مستمر بر فعالیت این کانون ها در طول سال، برگزاری جلسات مستمر با کانون های مشارکت کننده، ارتباط گیری با مراکز مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی به منظور بهره گیری از تجربیات و آموزش های لازم در حوزه مهارت افزایی کتابداران، ارائه گزارش به ستاد استان و مستند سازی فعالیت های مربوط به اجرای طرح از وظایف کانون مجری طرح محسوب می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این دوره مهارت افزایی در بخش های قصه گویی، تصویرسازی کتاب، معرفی شفاهی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تشکیل حلقه های کتابخوانی برگزار می شود.

 

مظاهری گفت: مرحله ارتقای سطح کیفی در قالب وبینار در فضای اسکای روم انجام خواهد شد و سپس کتابداران شرکت کننده در طرح، با توجه به شرایط بومی و منطقه ای، برنامه های فرهنگی متناسب با رده سنی کودک و نوجوان را طراحی و در کتابخانه خود اجرا می کنند.

 

کد خبر 1115854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha