تامین مسکن نیازمند ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری است

روانشادنیا با بیان اینکه تامین مسکن نیازمند ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری است، گفت: عمده توجهات در حوزه ساخت وساز کشور توجه به مسایل سخت افزاری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهدی روانشاد نیا، کارشناس مسکن شب گذشته (شنبه 22 آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه تامین مسکن نیازمند ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری است، گفت: عمده توجهات در حوزه ساخت وساز کشور توجه به مسایل سخت افزاری است. در حال حاضر در کشورمان بسیاری از پروژه های ساخت و ساز نیمه کاره رها شده در حالی که با کمی اقدام می توانیم این واحدهای مسکونی را به چرخه تولید برگردانیم.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه تعمیرات ، نگهداری و بهسازی واحدهای مسکن موجود نیز بی توجهی شده است در حالی که ساختمانهایی که عمر مفید دارند با کمی تعمیرات مورد نیاز می توانند به چرخه استفاده برگردند، گفت: شکاف بزرگی در حوزه ساخت وساز ما وجود دارد در حالی که متوسط ساخت در تهران ۱۴۰ متر به بالا است ، اما در حوزه خرید، معاملات واحدهای مسکونی ۷۵ متر مورد نظر بیشتر خریداران است.

 

این کارشناس مسکن ادامه داد: این نشان می دهد که شکاف بزرگی در این زمینه وجود دارد و باید با اعمال سیاست های جدید توسط وزارت راه و شهرسازی این شکاف تا حدودی کمتر شود.

کد خبر 1115864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha