تیم آزمایش کرونا در گمرک آستارا مستقر شد

آب‌روشن گفت: تیم‌های آزمایش بیماری کرونا در گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا مستقر شدند.

«مجتبی آب‌روشن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: بر اساس مصوبات اعلامی مبنی بر ورود اتباع کشورهای خارجی تنها در صورت داشتن کارت واکسیناسیون و یا نتیجه منفی تست PCR در هنگام ورود به کشور، تیم‌های اخذ تست رپید کرونا در گمرک آستارا مستقر شدند.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بندر آستارا افزود: تیم‌های اخذ تست رپید کرونا با مشارکت شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا در محل مذکور مستقر شده‌اند.

 

وی با بیان‌اینکه در ۱۰ روز گذشته و با انجام تست‌های کرونا از اتباع کشورهای خارجی در هنگام ورود، تست ۱۶ نفر از این اتباع مثبت اعلام شد، تصریح‌کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، این افراد به کشور مبدا بازگردانده شدند.

 

آب‌روشن با اشاره به اینکه نظارت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا نیز در این ایام بر واحدهای اقامتی و اسکان اتباع خارجی در این شهرستان با شدت بیشتری دنبال می‌شود، گفت: اگر موردی خلاف مصوبات اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا مشاهده شود با خاطیان برخورد می‌شود.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و براساس برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، یک طبقه مجزا از یکی از هتل‌های شهرستان آستارا با ظرفیت ۸ اتاق به طور کامل به منظور استقرار و اسکان اضطراری اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1115936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha