برنامه های کانون های مساجد در هفته کتاب و کتابخوانی تشریح شد

سقاء ضمن تشریح برنامه های کانون های مساجد در هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: طرح «هر خانه، یک کتابخانه» به همت فعالان کانون های مساجد و نشست های کتابخوانی در مساجد برگزار خواهد شد.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای معرفی برنامه های اجرایی کتابخانه مساجد و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت فعالان کانون های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ضمن تشریح برنامه های کانون های مساجد در هفته کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: طرح «هر خانه، یک کتابخانه» به همت فعالان کانون های مساجد و نشست های کتابخوانی در مساجد برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول افزود: اجرای طرح «شنبه ها با کتاب» و معرفی کتب در مسجد، خلاصه نویسی حضوری و مجازی، برگزاری مسابقه قصه گویی و خاطره گویی کتاب، مسابقه کتابخوانی و شرکت در مسابقات فرهنگی هنری این ایام در سامانه بچه های مسجد از دیگر برنامه های این هفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: دعوت از مسئولان فرهنگی استان جهت بازدید از کتابخانه مساجد و آشنایی از پتانسیل های بالقوه کتابخانه مساجد از دیگر برنامه است.

 

سقاء اعلام داشت: تکریم از مروجان، کتابداران، کتابخوانان و معرفی نویسندگان مسجدی و ارسال آثار به جشنواره دوستدار کتاب از جمله برنامه ها است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: برگزاری طرح جمع آوری کتاب از منازل به کتابخانه ای مساجد «طرح هدیه کتاب»، اعزام کتابخانه های سیار به مساجد و ثبت نام رایگان و افزایش ساعات فعالیت کتابخانه های مساجد از دیگر برنامه ها است.

 

سقاء تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت حضوری و مجازی و برگزاری مسابقه های فرهنگی از جمله «خاطرات من با کتاب» و «بهترین کتابی که تا حالا خوانده ام» خواهد بود.

 

وی ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه های حضوری کانون ها با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده مداوم از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

کد خبر 1115953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha