قانون شوراها باید بازنگری شود

حاجی آبادی گفت: در حال حاضر قانون شوراها نمی تواند خواسته و انتظارات مردم را برآورد کند که خواستار بازنگری قانون شوراها هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا حاجی آبادی» امروز (۲۳ آبان) در دیدار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۱ شهرستان در استان داریم که همه شوراهای آن شکل گرفته و یک نماینده از آن به شورای استان معرفی شدند.

 

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی و نماینده شهرستان بیرجند با بیان در قانون اساسی بر نقش شوراها در اداره امور کشور تاکید شده است گفت: شوراهای اسلامی یک نهاد و پارلمان محلی هستند که از متن قانون و بطن جامعه شکل می گیرند و نقش مثبت شورا می تواند عامل موفقیت مدیریت شهری و روستایی در دستیابی به برنامه ها و رشد و توسعه شهر و روستا و در نهایت رضایتمندی اکثریت مردم و شهروندان شود.

 

وی ادامه داد: بررسی مسائل و مشکلات استان و ارائه پیشنهادهای لازم بمنظور رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات و منابع و جلب همکاری در تهیه برنامه های عمرانی و رفاهی از وظایف و اختیارات شورای استان است.

 

حاجی آبادی بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای عالی استانها در محدوده استان، همکاری با شورای برنامه ریزی و توسعه استان در نظارت بر حسن اجرای طرحهای عمرانی و نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستانها از دیگر وظایف شورای استان است.

 

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مطالبه گری مهمترین کار شوراها است و می توانند تمام خواسته ها و انتظارات مردم را از نهادهای دولتی و اجرایی مطالبه کنند، افزود: در حال حاضر قانون شوراها نمی تواند خواسته و انتظارات مردم را برآورد کند که خواستار بازنگری قانون شوراها هستیم و امیدواریم در مجلس انقلابی دوره یازدهم این مهم انجام شود.

کد خبر 1115960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha