اخلاقمداری از عوامل ماندگاری و حفظ وحدت در دین مبین اسلام است

امام جمعه سنندج گفت: اخلاقمداری را عامل دیگر حفظ وحدت در دین مبین اسلام خواند و گفت: همه ملت‌ها با اخلاق پایدار خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در مراسم اختتامیه جشنواره رحمت‌للعالمین که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دین مبین اسلام پنج اصل را اولویت مودت، برادری و وحدت قرار داده که نخستین مورد آن قرآن کریم است که همه جامعه بشریت را گرد هم می‌آورد.

 

 

وی افزود: خداوند متعال از اختلاف و جدایی و تفرقه متنفر است و بندگان نیز نباید دعوا کنند تا هیبت آنها شکسته نشود.

 

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محبت رسول خداوند نیز همه بندگان و مسلمانان را به سمت همدیگر می‌کشاند، اعلام کرد: محبت رسول خدا از دیگر عوامل حفظ مودت و برادری و وحدت در دین مبین اسلام است.

 

 

ماموستا رستمی اضافه کرد: کعبه بعنوان قبله مسلمین و محبت به آل محبت و اصحاب پیامبر نیز از دیگر عوامل حفظ وحدت بین مسلمانان است.

 

 

وی اخلاقمداری را عامل دیگر حفظ وحدت در دین مبین اسلام خواند و گفت: همه ملت‌ها با اخلاق پایدار خواهند ماند و اخلاق است که قرآن کریم اخلاق پیامبر را خلاق قرآنی معرفی کرده است که باید الگوی همه مسلمانان باشد.

 

 

امام جمعه سنندج با تقدیر از مردم در برگزاری برنامه‌های ماه ربیع‌الاول در سنندج اظهار کرد: تمام برنامه‌های مردم در این ماه بیانگر وحدت و یکدلی بین مسلمانان است.

کد خبر 1115983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha