جشنواره مدهامتان امسال بیشتر به صورت مجازی برگزار می شود

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: جشنواره مدهامتان امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیشتر به صورت مجازی برگزار می شود.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: جشنواره مدهامتان با هدف ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی هر سال برگزار می شود که به امید خدا امسال نیز با توجه به شرایط موجود، بیشتر به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری  مساجد آذربایجان غربی افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: بخش رقابتی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان همانند دوره های گذشته در رشته های متنوع برای رده های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران مطابق جدول 4 در دو بخش استانی و کشوری برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه بخش های ویژه شامل جلسات سنتی قرآن کریم است، تصریح کرد: در این بخش قاریان و مرتلان قرآنی، جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل با حداقل 7 نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می کنند و گزارش جلسات خود را در رواق نور، بخش جلسات سنتی ثبت می کنند.

بیگی گفت: امتیاز برگزاری جلسات ویژه سنتی در انتخاب قاریان و مرتلان ، علاوه بر امتیاز فنی کسب شده در مرحله استانی و کشوری لحاظ خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری  مساجد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همچنین ضمن تکریم مربیان بهترین جلسات سنتی قرآن کریم با اعزام تیم مستند ساز، فعالیت های آنان مستند و در سطح ملی منتشر خواهد شد.

وی افزود: استعدادیابی قرآنی کودکان زیر 7 سال شرکت کننده در جلسات سنتی فوق می توانند با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در این بخش شرکت کنند.

بیگی اضافه کرد: استعداد های برتر در ویژه برنامه های قرآنی مجازی و حضوری، دعوت شده و از محتواها و برنامه هایی که به منظور رشد و پرورش آنها در نظر گرفته شده است بهره مند می شوند.

این مسوول گفت: قرائت تحقیق ، ترتیل ، تقلیدی ، مفاهیم ، اذان ، حفظ کل ، حفظ جزء 30  ، مکبری ، قرائت نماز ،  استعدادیابی از جمله رشته های جشنوره مدهامتان اعلام شده است.

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در جشنواره مدهامتان می توانند به سایت بچه های مسجد  https://bachehayemasjed.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 1116101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha