۲۴۰ برنامه فرهنگی و ترویجی کتاب، در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی برگزار می شود

خدیجه معصومی گفت: ۲۴۰ برنامه فرهنگی و ترویجی کتاب، همزمان با جشن بازگشایی کتابخانه‌های عمومی پس از فروکش کردن کرونا، همزمان با هفته کتاب در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه و به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، «خدیجه معصومی » در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از تعطیلی‌های پی در پی کتابخانه های عمومی به دلیل ویروس کرونا، این نهادهای فرهنگی به صورت رسمی از( ۲۴ تا ۳۰ آبان‌) با حضور خانواده‌ها فعال می شوند، اظهار داشت: ۴۶ نشست کتابخوان، ۱۰ نشست نقد کتاب، هفت محفل شعر و ۱۴ برنامه های آموزشی و مشاوره ای از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی ادامه داد:  همزمان با(۲۴ آبان) نیز جشن کودک در مرکز کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در ارومیه با عنوان ساعتی خوش برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: یک باب کتابخانه در بخش حاجیلار شهرستان چایپاره در شمال آذربایجان غربی با زیربنای ۱۰۰ متر در هفته کتابخوانی به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این کتابخانه، آمار شهرستان‌های فاقد کتابخانه‌های عمومی از ۱۴ شهر به ۱۳ شهرستان می‌رسد.

معصومی تاکید کرد: شعار هفته امسال "جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم" و محور آن کودک، جوان و خانواده است.

وی اضافه کرد: تجلیل از کتابدارهای برتر، ارسال ۱۰ هزار جلد کتاب به مجموع کتابخانه‌های عمومی استان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در آذربایجان‌غربی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: رویکرد امروز نهاد کتابخانه‌های عمومی به دلیل ماهیت انعطاف پذیری جامعه،  وظایف گوناگونی دارد و اصلی ترین آن، نقش اجتماعی است، کتابخانه های عمومی در واقع به پیشرانان عرصه اجتماعی مبدل می‌شوند.

معصومی با بیان اینکه ۹۵ باب کتابخانه عمومی در آذربایجان‌غربی فعال بوده که ۲۳ باب مشارکتی و مستقل و بقیه نهادی هستند، گفت: کتابخانه عمومی قائم جنب مسجد قائم ارومیه غیر فعال بوده و خدمات در آن ارائه نمی‌شود، دلیل آن نیز ادعای مالکیت هیات امنای مسجد بر این کتابخانه است.

کد خبر 1116111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha