بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی اجرا می شود / اختتامیه دو سالانه کتب سال استان برگزار خواهد شد

بحرالعلومی گفت: بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی به همت دستگاه های مختلف دخیل در حوزه کتاب اجرا می شود البته ۱۵ عنوان از برنامه مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (23 آبان ماه) در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی استان اردبیل با حضور خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: هفته کتاب و کتابخوانی و بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 آبان ماه آغاز خواهد شد و این رویداد بزرگ فرهنگی که پیش زمینه آن توجه به فرهنگی غنی کتابخوانی است را به همه اهالی این حوزه تبریک عرض می کنم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: کتاب و محتوا خوانی کتاب از دیر باز در گذشته خانواده های ایرانی صبغه بلندی دارد و این مسئله با نقالی خوانی و شاهنامه خوانی در محافل دیده می شود که بازخوانی محتوای کتاب از اهمیت خاصی در کشور داشته است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی به همت دستگاه های مختلف دخیل در حوزه کتاب اجرا می شود البته 15 عنوان از برنامه مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

بحرالعلومی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه های کتاب به صورت حضوری و مجازی از مهمترین این برنامه ها است که در مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل و تکریم از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس از برنامه های هفته کتاب است.

 

وی خاطر نشان کرد: البته برنامه های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی جزو اولویت های است تا زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری در برنامه های فرهنگی فراهم شود.

 

بحرالعلومی اظهار داشت: 3 ویژه برنامه خاص نیز تدارک دیده شده که اولین آن برنامه رونمایی از تقریض مقام معظم رهبری در کتاب خاطرات مادر شهید به صورت سراسری است که در استان ها نیز همزمان با برنامه های مختلف خواهد بود، دومین برنامه نیز مربوط به مراسم اختتامیه دوسالانه کتاب سال استان و معرفی کتب برتر استانی هست و آخرین برنامه نیز اجرای طرح پائیزه کتاب و فروش کتاب با تخفیف های ویژه در سطح کتابفروشی های استان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: ویژه برنامه متنوعی به همت فعالان کانون های مساجد در کتابخانه مساجد استان نیز اجرا خواهد شد که تنوع این برنامه های فرهنگی زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان را افزایش می دهد.

 

این مقام مسئول بیان کرد: بیش از 600 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان فعال هستند که نقش اساسی در برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی را در مناطق مختلف استان دارند.

کد خبر 1116119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha