لزوم کشت محصول کم آب بر پسته در فارس

فروغان گفت: معیشت بسیاری از مردم استان به بخش کشاورزی گره خورده است اما فارس که اکنون با کمبود منابع آبی و خشکسالی مواجه شده باید به سمت کشت محصولات کم آب بر مانند پسته حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (یکشنبه 23 آبان) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: از آنجا که تولید محصولاتی مانند پسته بازارهای صادراتی و ارزآوری مطلوبی دارد باید در اولویت مسئولان فارس قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: با وجود اینکه پسته یک محصول استراتژیک و مهم برای فارس است مسئولان استان اهمیت این محصول را درک نکرده اند.

وی اضافه کرد: رویکرد فارس از سال های گذشته کشاورزی بوده و معیشت بسیاری از مردم استان به بخش کشاورزی گره خورده است اما فارس که اکنون با کمبود منابع آبی و خشکسالی مواجه شده باید به سمت کشت محصولات کم آب بر مانند پسته حرکت کند.

فروغان تاکید کرد: کشت پسته در دشت های شهرستان سروستان انجام شده است اما متاسفانه دولت حمایتی از مردم و تولید این محصول با صرفه برای استان نکرده است و این در حالی است که امروز محصول پسته فارس در جایگاه خوبی از نظر تولید و صادرات در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است اما مسئولان و نمایندگان استان در مجلس هیچ حمایتی از تولید و صادرات این محصول با کیفیت و ارزآور استان نمی کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته پیشنهاد خرید پسته با دلار آزاد و فروش آن به ‌صورت دلار نیمایی، واردات در مقابل صادرات پسته، تهاتر ارز حاصل از صادرات برای تامین ارز واردات و تمدید مدت ‌زمان رفع تعهد برای کاهش مشکلات صادرات پسته استان داده شد که موثر نبود.

فروغان تاکید کرد: مدیران میانی استان فارس نقش مهمی در تسهیل صادرات دارند و باید نمایندگان مجلس و مدیران کلان را نسبت به مسایل مهم استان حساس کنند.

کد خبر 1116128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha