دیپلماسی اقتصادی فعال حرکت ایران در مسیر بهبود اقتصاد داخلی را تسهیل می کند

رازقی گفت: دیپلماسی اقتصادی فعال می تواند حرکت ایران را در مسیر بهبود اقتصاد داخلی تسهیل کند و دیپلماسی اقتصادی خصوصا در حوزه فناوری موجب ایجاد رفاه و ثروت عمومی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (یکشنبه 23 آبان) در نشست وبیناری دیپلماسی اقتصادی ایران در حوزه فناوری و محصولات فناورانه گفت: یکی از ابزارهای مهم در پیشبرد اهداف بلند مدت رشد و توسعه اقتصادی کشورها توجه به دیپلماسی اقتصادی در کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: برای کنش در فضای بین المللی باید  به موقعیت بهتر در دیپلماسی اقتصادی باید دست یافت زیرا موجب تسهیل دسترسی به بازارهای خارجی برای کسب و کارهای ملی می شود.

وی اضافه کرد: دیپلماسی اقتصادی فعال می تواند حرکت ایران را در مسیر بهبود اقتصاد داخلی تسهیل کند و دیپلماسی اقتصادی خصوصا در حوزه فناوری موجب ایجاد رفاه و ثروت عمومی ایجاد و اعتماد جهان در همگرایی با کشور می شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به مزایای تحقق دیپلماسی اقتصادی بیان کرد: تحقق این دیپلماسی در حوزه فناوری و محصولات فناورانه موجب افزایش  جابجایی سرمایه، تکنولوژی و تخصص در کشور خواهد شد و در رفع بیکاری، فقر، مشکلات زیست محیطی و کمبود آب و ... موثر است.

رازقی تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی علم و فناوری می تواند تعارضات میان کشورها و ملت ها را با کمترین هزینه مدیریت کند.

کد خبر 1116137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha