توسعه اشتغال زندانیان فارس با همکاری شرکت های صنعتی و کارفرمایان

ابراهیمی گفت: شرکت های صنعتی و کارفرمایان می توانند با انعقاد قرار داد با انجمن های حمایت و بنیاد تعاون زندانیان تعدادی از زندانیان فارس و خانواده هایشان را در کارگاه ها مشغول به کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (یکشنبه 23 آبان) در جمع تعدادی از کارآفرینان استان فارس با تاکید بر لزوم اشتغال در زندان ها گفت: برخی از زندانیان استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار گرفته و گرفتار زندان شده اند.

مدیرکل زندان های فارس افزود: خشکسالی های اخیر موجب بدهکاری و روی آوردن به شغل های کاذب و بیکاری برخی افراد شده و آنها را  گرفتار زندان کرده است.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه در سند تحول قضایی، استفاده از ظرفیت خیران برای کمک به زندانیان و خانواده آنها را پیش بینی کرده و اشتغال در زندان ها را مورد تاکید قرار داده است.

ابراهیمی با اشاره به انواع مشاغل در زندان ها عنوان کرد: اشتغال نشسته، کارگاهی و اشتغال به کار در زندان ها وجود دارد که در اشتغال نشسته، مواد اولیه در اختیار زندانی قرار می گیرد و امکان اشتغال در اتاق زندانی برایش فراهم می شود.

وی ادامه داد: اشتغال کارگاهی در درون زندان است و زندانی ضمن برخورداری از آموزش های لازم و در اختیار داشتن مواد اولیه به تولید محصول می پردازد و محصول بیرون از زندان به فروش می رسد و به زندانی نیز دستمزد پرداخت می شود.

مدیرکل زندان های فارس گفت: در اشتغال به کار بیرون از زندان باید از ظرفیت صنعتگران و تولید کنندگان استفاده کنیم تا زندانیان رای باز در کارگاه های بیرون از زندان مشغول به کار شوند.

ابراهیمی تاکید کرد: حرفه آموزی و اشتغال زندانیان موجب توانمندی آنها شده و موجب می شود زندانی در زندان با کسب درآمد از خانواده خود در بیرون از زندان نیز حمایت کند و خانواده زندانی نیز از بسیاری آسیب های اجتماعی مصون می مانند.

وی تصریح کرد: برای خواسته زندانیانی که تمایل دارند در کارگاه های بیرون مشغول به کار شوند باید چاره اندیشی شود و شرکت های صنعتی و کارفرمایان می توانند با انعقاد قرار داد با انجمن های حمایت و بنیاد تعاون زندانیان تعدادی از زندانیان فارس و خانواده هایشان را در کارگاه ها مشغول به کار کنند.

کد خبر 1116157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha