مرکز یزدشناسی راه اندازی شود/ حمایت از فعالیت‌های علمی در استان یزد

دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حمایت این شورا از فعالیت‌های علمی در استان، گفت: مرکز یزدشناسی راه اندازی شود.

غلامحسین دشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره اینکه در آمارهای مرکز آمار ایران، استان یزد به همراه قم در رتبه نخست کشور در زمینه مطالعه کتاب معرفی شده‌اند، گفت: این آمارهای ارائه شده اهمیت دادن مردم دارالعباه به مسئله مطالعه است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: این آمار بیانگر ظرفیت و استعداد سرشار و پرافتخار برای استان یزد است و رویدادهای مهمی در استان برگزار شده که این آمار را تصدیق می‌دهد که نمونه آن، رشد سریع مراکز آموزشی عالی، توسعه و گسترش علوم پزشکی و درمانی و آمار مناسب استان طی سالیان اخیر در قبولی دانشگاه‌ها از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل تربیتی در تراز استانی مثل یزد قرار نداریم و باید نسبت به این مسائل توجه شود و مسئله تربیت را در کنار آموزش به درستی دنبال کنیم.

دشتی با اشاره به اینکه شورای شهر یزد حمایت از جریان علمی استان و ایجاد مراکز علمی و آموزشی مدنظر قرار داده است، ادامه داد: بالابردن سهم تولید علم در کنار تولید کالا از دیگر مواردی است که بر روی آن تمرکز خواهیم داشت زیرا باید به جای اینکه در یزد کالا تولید کنیم، دانش تولید کالا را در استان بالا ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات، راه اندازی مرکز یزدشناسی است، افزود: تولید محصولات علمی و هنری در استان از دیگر مواردی است که باید آن را دنبال کنیم.

کد خبر 1116205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha